Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 23:17Simma har jag redan bestämt mej för nu när jag ser att det är den kortare distansen på triathlon får jag allt fundera på om jag tar den också.
Simma har jag redan bestämt mej för nu när jag ser att det är den kortare distansen på triathlon får jag allt fundera på om jag tar den också.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 13:20Ja Ingela det är många som funderar som du, de flesta har efter några dagars betänketid anmält sig till både simmet och sprinten. Det är ju många timmars vila emellan där du hinner njuta av stan.
Nu finns vår hemsida uppe www.karlstadtriathlon.se
Ja Ingela det är många som funderar som du, de flesta har efter några dagars betänketid anmält sig till både simmet och sprinten. Det är ju många timmars vila emellan där du hinner njuta av stan.
Nu finns vår hemsida uppe http://www.karlstadtriathlon.se
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 13:41Våtdräkt för 400m är väl onödigt?
Jag har våtdräkt som jag troligen använder på 3000m men det är ingen dräckt jag snabbt kommer ur.
Vad brukar vatten temperaturen ligga på ca....
Våtdräkt för 400m är väl onödigt?
Jag har våtdräkt som jag troligen använder på 3000m men det är ingen dräckt jag snabbt kommer ur.
Vad brukar vatten temperaturen ligga på ca....
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 13:59Jag använder alltid våtdräkt på 400m om det är tillåtet.
Tjänar mer på simfart än det tar tid att dra av sig den.
(Hemligheten är att tänka igenom och träna på momentet)
Jag använder alltid våtdräkt på 400m om det är tillåtet.
Tjänar mer på simfart än det tar tid att dra av sig den.
(Hemligheten är att tänka igenom och träna på momentet)
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 14:09Samma här, tjänar redan vid 380 meter på att ha våtdräkt.
Samma här, tjänar redan vid 380 meter på att ha våtdräkt.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 15:51+1 på Jonas.
Fick man def. facit på under SM förra året i Halmstad.
+1 på Jonas.
Fick man def. facit på under SM förra året i Halmstad.
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 16:50Våtdräkt eller inte det är upp till den som tävlar. Vattentemperaturen kommer att tillåta våtdräkt. Svårt att beräkna vattentempen nu, men den kommer att understiga den övre gränsen helt klart.
Det är en del av triathlon träningen att om man använder sig
Våtdräkt eller inte det är upp till den som tävlar. Vattentemperaturen kommer att tillåta våtdräkt. Svårt att beräkna vattentempen nu, men den kommer att understiga den övre gränsen helt klart.
Det är en del av triathlon träningen att om man använder sig
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 17:36Min våtdräkt går det nog inte lära sej få av sej snabbt den är väldigt trång då jag ska ha ur foten, det är hela ben på den. Är det bara hyfsade temperatur får det bli utan vd. Som nybörjare handlar det inte om secunder utan att genomföra de första tävlin
Min våtdräkt går det nog inte lära sej få av sej snabbt den är väldigt trång då jag ska ha ur foten, det är hela ben på den. Är det bara hyfsade temperatur får det bli utan vd. Som nybörjare handlar det inte om secunder utan att genomföra de första tävlin
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 18:53Ingela, det går faktiskt att ta sig ur dräkten mycket fortare än man tror.
Exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=5XBisIHHKBgMedan du går upp ur vattnet drar du ner blixtlåset i ryggen. Sedan tar du av dig armarna. Sedan kavlar du ner dräkten till mi
Ingela, det går faktiskt att ta sig ur dräkten mycket fortare än man tror.
Exempel:
Medan du går upp ur vattnet drar du ner blixtlåset i ryggen. Sedan tar du av dig armarna. Sedan kavlar du ner dräkten till mi
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 20:06Det går också att klippa av ca 5 cm av benen så får du bort det trängsta utan att förlora dräktens fördelar
Det går också att klippa av ca 5 cm av benen så får du bort det trängsta utan att förlora dräktens fördelar