Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

KLIPPA i neoprenälsklingen! :-O

(Inlägget kan innehålla spår av humor.)

Anders förslag ligger närmast det är att få ur foten som är problemet den är ändå ganska lång.

Växling är också ett moment i triathlon dom man bör träna på. Allas våtdräkter är tajta men med träning går de bra att få av den fort. Sök runt lite på tuben så hittat du tips. Kan även rekommendera vaselin runt typ fot och handleder.

Fast det kan faktiskt skilja lite mellan olika dräkter. Makens dräkt som jag lånade förut var extremt tajt precis vid ärmsluten i armar och ben. Min egen dräkt som jag nu har köpt är tvärtom väldigt elastisk och fin i ärmsluten. Men så kostar den också nå

På sin höjd en storleksfråga 😉

Ärmarna kan jag välja om de ska vara korta el långa, hela dräkten är tajt samma stretch överallt. Den är riktigt tricksig att få ur fötterna. Får se vad temperaturen visar när det närmar sej och hur ekonomin är då. Oj hjälp jag har lagt på mej många kilo

Det tror jag inte Kalle, makens dräkt är större. Men den har ett jämntjockt likadant material i hela dräkten, medan min har tunt material på vissa ställen.

Trodde smileyn skulle funka i mitt inlägg. Jag va inte så seriöst 😉

klart de beror på vilken dräkt man har. Vad har du för dräkt?

Ja det är en prisfråga. Den billigare brukar har mindre delar och jämntjocklek. De dyrare har flera delar med olika tjocklek för bättre flyttläge.

Jag tycker om min där jag har en väldigt tunn material vid fotled som inte påverka tid att ta av den. Den h

Haha, okej! Jag missade helt ditt skämtsamma tonläge. 😉

Maken har en gammal AquaSphere tror jag (det står IronMan på den), med extremt mycket flytkraft i benen. Jättebra för honom med sina löparben men för mig som flyter bra redan blir det nästan svårsi