Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Göran, det påminner om mitt problem som jag nämnde 2014-02-28 14:04 här i tråden (sid 4)..

Har kört ett antal pass nu utan röstcoach och det har fungerat var gång. Ibland visar den samma distans som GPS klockan och ibland mer. Detta är väl inget konstigt då min GPS klocka verkar ha en tendens att visa bra distans eller kort och jag jämför med a

Jag undrar om man inte skall ta det där med höjdmätning med mobilen med en nypa salt.

Jag brukar ta höjdmätningen med gps-klockan också med en nypa salt... Det har hänt att den visat att det gått uppför på en sträcka jag vet att det gick nerför, och dessutom visade den då att start och slut på rundan låg många höjdmeter från varandra (72 o

All mätning med gps klockor är väl lite si så där ibland beroende på yttre faktorer men särskilt höjdmeter om man inte har en så pass fin gps med så kallad barometrisk höjdmätning och trimmar in den för dagen på en känd höjd. Men som i det här faller om d

Hej! Nu är det ungefär ett halvår sedan appen släpptes och då var ni "mycket nära" att få igång pulsmätningen. Hur går det på den fronten? Vill så gärna prova mitt pulsbälte som bara ligger och skräpar.

MVH // Anders

Eftersom jag kände för att labba lite så provade jag att först tömma cache och ta bort data, sedan avinstallera Funbeat. Startade om telefonen och installerade Funbeat 3.0.25 igen.

Jag sprang bara en kortvända igår, men under de fem kilometrarna så klara

@Göran
Att ljudet är svagt har kanske med dina ljudinställningar att göra. Alltså Android snarare än app.
Gå in under ljudinställningar när du skall springa och se till att Medialjud är högt.

På min lur kan jag ändra det snabbt genom att trycka på volymk

@RunningCloud

Alla andra ljud är ju på full volym, det är bara röstcoachen som (nästan) inte hörs.

Jag letar efter de inställningar du nämner, men hittar inget... Var skall de finnas? Om jag tittar under inställningar... Nä men du, nu hittade jag det oc

Kanon! (t+)
Run free