Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En pytteliten detalj bara: borde inte enheten för "höjd över havet" vara "m", d.v.s. "meter"... Att det är "över havet" framgår av legenden.

Edit: förtydligande

För det första: En solklar förbättring mot tidigare! 🙂

Olle: Är nog bara en detalj jag inte förstår efter lite närmare undersökning: Vad visar den blå kurvan längst ned? Den överensstämmer inte med någon av de andra, så det jag saknar är att kunna klic

"en vanlig 1900x1200-punkters laptopskärm"

Är det en vanlig laptopskärm? För mig låter det som en skärm till en stationär dator och inte till en dator man vill kunna flytta på.

Vad är standarden idag? Ni som designar hemsidor, upplys mig! 😉

Trenden är att vara mobil. Det är ingen slump att det säljs smartphones, paddor och netbooks i parti och minut och att "alla" skriker efter appar till höger och vänster.

Jag tycker att man ska ta hänsyn till den trenden när man designar en webbsida idag.

Ok. Men vad är standarden om man inte tänker på appar utan på en vanligt bärbar dator?

En bärbar dator idag är ofta en padda så _jag_ skulle sikta på att göra något som ser skapligt ut på en 7"-padda.

Min skärm är som sagt på 22", men har bara 1440x90 i upplösning. skulle jag ha större, blir allt så jävla smått. Sitta med kikare ser jag inte som ett alternativ.

Men jag inser också att görs karta och diagram mindre så blir de plottrigare, så det är nog

det var en jäkligt smal skärm du har Bruse! 😉

Och jag upprepar gärna, till och med med bildbevis. Det finns dom som kan (Garmin Connect). Även för så minimala skärmar som min 13' med på tok för låg upplösning (#).

BILD:https://lh3.googleusercontent.com/-eD2X_--6HvI/TyLSEg8qpjI/AAAAAAAADVI/p0R2ZLKe4

Jag kan säga att den sajten jag utvecklar för är inte tänkt att se bra ut på extremt små skärmar, ipad eller iphone. Vet inte vilken skärmstorlek som är tänkt, men 1000 px bred är sajten i alla fall - Funbeat är ju 980 px (om man bortser från annonsen til