Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 13:02Bruse, Kona Dew-serien är hybrider, bara att de klämt dit ett bockstyre på Dew Drop. Trippelvevparti och MTB-växlar hittar man sällan på cyclocrossar, geometrin stämmer inte heller överens med en riktig CX.
Daniel, Dew Drop har jag hittat för <7000 SEK
Bruse, Kona Dew-serien är hybrider, bara att de klämt dit ett bockstyre på Dew Drop. Trippelvevparti och MTB-växlar hittar man sällan på cyclocrossar, geometrin stämmer inte heller överens med en riktig CX.
Daniel, Dew Drop har jag hittat för <7000 SEK
Quote from Rasmus Olsson on 31 August 2010, 13:05Karin, jag utgick bara från bilden, du har tydligen klämt på den irl.
Fast jag har sett cx med trippelvevparti och skivbromsar. Tror det var på Hissingen hos Nishiki.
Hybrid för mig är en tung cykel (enligt Maria 13 kg) med framdämpare som suger varje t
Karin, jag utgick bara från bilden, du har tydligen klämt på den irl.
Fast jag har sett cx med trippelvevparti och skivbromsar. Tror det var på Hissingen hos Nishiki.
Hybrid för mig är en tung cykel (enligt Maria 13 kg) med framdämpare som suger varje t
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 13:10En hybridcx-hybrid ! 🙂 Ett intressant prisvärt alternativ verkar det vara...
En hybridcx-hybrid ! 🙂 Ett intressant prisvärt alternativ verkar det vara...
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 13:15Bruse, jag förstår. Den SER ju onekligen ut som nåt den inte är men komponenter, geometri och vikt (dryga 12 kg) säger något annat.
Bruse, jag förstår. Den SER ju onekligen ut som nåt den inte är men komponenter, geometri och vikt (dryga 12 kg) säger något annat.
Quote from Rasmus Olsson on 31 August 2010, 13:16Haha, om den försöker vara nåt den inte är, så är det absolut en hybrid!
Haha, om den försöker vara nåt den inte är, så är det absolut en hybrid!
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 13:19Haha, det där kommer bli en användbar definition av hybrid 😀
Haha, det där kommer bli en användbar definition av hybrid 😀
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 13:57Tror nog att många skulle vara nöjd med den.
Tror nog att många skulle vara nöjd med den.
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 14:38Ytterligare skillnad mellan jobbpendling och motionscykling: Vid jobbpendling lämnar du uppmärksamheten över cykeln i 8 timmar vilket kan påverka val av cykel beroende på hur säkra parkeringsmöjligheter man har på jobbet.
Ytterligare skillnad mellan jobbpendling och motionscykling: Vid jobbpendling lämnar du uppmärksamheten över cykeln i 8 timmar vilket kan påverka val av cykel beroende på hur säkra parkeringsmöjligheter man har på jobbet.
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 15:16Min Scott sub 10 2008 är odämpad.
Att cykla med dämpning på asfalt är som att cykla med punka på framdäcket tycker jag 🙂
Min Scott sub 10 2008 är odämpad.
Att cykla med dämpning på asfalt är som att cykla med punka på framdäcket tycker jag 🙂
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 16:51Och vad är det här för sorts cykel då? :
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=7eae0cf1d233498f92a9f7fb334e0fbe.jpg&
🙂
Och vad är det här för sorts cykel då? :
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=7eae0cf1d233498f92a9f7fb334e0fbe.jpg&
🙂