Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 11:09Hur cyklar ni om dämparen arbetar på slät asfalt? Eller om den lilla extra vikten gör ansträngningen signifikant högre?
Mtb lämpar sig ypperligt för pendling. Jag kör med den vid dåligt väder och racer när det är finare, upplever ingen större skillnad all
Hur cyklar ni om dämparen arbetar på slät asfalt? Eller om den lilla extra vikten gör ansträngningen signifikant högre?
Mtb lämpar sig ypperligt för pendling. Jag kör med den vid dåligt väder och racer när det är finare, upplever ingen större skillnad all
Quote from Bengt Askerfelt on 31 August 2010, 11:19Jag pendlar emellanåt en mil t.o.r och de cyklar som är vanligast förekommande bland de andra pendlarna är hybrid-mtb-citycyklar på delad första plats, först där efter kommer racers och cx. Gemensamt för min sträcka är att de flesta kör viss del stadskörn
Jag pendlar emellanåt en mil t.o.r och de cyklar som är vanligast förekommande bland de andra pendlarna är hybrid-mtb-citycyklar på delad första plats, först där efter kommer racers och cx. Gemensamt för min sträcka är att de flesta kör viss del stadskörn
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 11:28Tja var och en blir ju salig på sitt vis, allt går, man kan pendla på enpetare från -48 kallt, tempohoj och mtb inte så bra kanske, men det går.
Jag tycker att hybrid och cx är de bästa alternativen för åretrunt-pendling med möjlighet till skärmar och dub
Tja var och en blir ju salig på sitt vis, allt går, man kan pendla på enpetare från -48 kallt, tempohoj och mtb inte så bra kanske, men det går.
Jag tycker att hybrid och cx är de bästa alternativen för åretrunt-pendling med möjlighet till skärmar och dub
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 11:29Oavsett vad man köper för typ av cykel så är ju det viktigaste att cykeln passar, jag började med en OBS! Logan -cykel runt 1991 och det gick alldeles utmärkt att cykla på den, men när jag sedan ett par år senare köpte en Gary Fisher Chronos så märkte jag
Oavsett vad man köper för typ av cykel så är ju det viktigaste att cykeln passar, jag började med en OBS! Logan -cykel runt 1991 och det gick alldeles utmärkt att cykla på den, men när jag sedan ett par år senare köpte en Gary Fisher Chronos så märkte jag
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 11:30Ställer mig utanför hela diskussionen om hybrid vs cross vs racerhoj och rekommenderar helt enkelt en hybrid:
Kona Dew Drop
En hybrid med bockstyre, skivbromsar, fästen för skärmar och pakethållare, plats för bredare däck, billigare än cyclocrossar, mer
Ställer mig utanför hela diskussionen om hybrid vs cross vs racerhoj och rekommenderar helt enkelt en hybrid:
Kona Dew Drop
En hybrid med bockstyre, skivbromsar, fästen för skärmar och pakethållare, plats för bredare däck, billigare än cyclocrossar, mer
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 11:46Daniel hann före mig. För stadspendling, så duger nästan vad som helst. Men när man blandar in "motionscykling" där ett tidigt steg kan vara att cykla tillsammans med en klubb som har en motionärsverksamhet, då är väl CX det rimligaste alternativet.
Jag
Daniel hann före mig. För stadspendling, så duger nästan vad som helst. Men när man blandar in "motionscykling" där ett tidigt steg kan vara att cykla tillsammans med en klubb som har en motionärsverksamhet, då är väl CX det rimligaste alternativet.
Jag
Quote from Rasmus Olsson on 31 August 2010, 11:47Karin, det där kallar jag inte en hybrid, utan en cyclocross.
BILD:http://s.wiggle.co.uk/images/kona-dewdrop09-zoom.jpg
Karin, det där kallar jag inte en hybrid, utan en cyclocross.
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 11:49Karin,
Men samma tanke gäller ... vänta tills priserna faller. 7.550 är fortfarande högre än vad jag betalade för min Kona Jake (CX).
Karin,
Men samma tanke gäller ... vänta tills priserna faller. 7.550 är fortfarande högre än vad jag betalade för min Kona Jake (CX).
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 11:54En fördel med vissa Crossmodeller som kan vara aktuellt: extra bromshandtag uppe vid den raka delen av styret. Då behöver man inte gå ned i bocken för att bromsa.
Kan vara en nackdel också om man har flera cyklar. Det är väldigt lätt att slarva och använ
En fördel med vissa Crossmodeller som kan vara aktuellt: extra bromshandtag uppe vid den raka delen av styret. Då behöver man inte gå ned i bocken för att bromsa.
Kan vara en nackdel också om man har flera cyklar. Det är väldigt lätt att slarva och använ
Quote from Rasmus Olsson on 31 August 2010, 11:58Då är det värre att byta mellan frihjul- och fixedgearcykel. En spännande upplevelse att försöka frihjula och upptäcka att jag sitter på en fixie.
Då är det värre att byta mellan frihjul- och fixedgearcykel. En spännande upplevelse att försöka frihjula och upptäcka att jag sitter på en fixie.