Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNy cykel (hybrid)
You need to log in to create posts and topics.

Bruse: vi har nog lite olika körstil, du o jag. 😀

Det tror jag inte, men vi kanske menar olika underlag när vi säger skogen. jag menar stigar med rötter och stenar. Du menar nog grusväg.

Små stigar, men kanske inte så mkt rötter.

@bruse: "Det tror jag inte, men vi kanske menar olika underlag när vi säger skogen. jag menar stigar med rötter och stenar. Du menar nog grusväg."

Själv använder jag "Cykla krångligt" för att beskriva de värsta knot-stigarna, blir man sedan utskälld av s

Kör som sagt cirka 4 mil om dagen fram och tillbaka till jobbet på min hybrid, en Scott sub10 2008 års modell.

Ibland på helgerna tar jag en 5 mils tur runt Tyresö, Haninge och då är det långa sträckor med grus.

Fungerar alldeles utmärkt. Visst det skul

Jesper, det är jag det. Det är även jag som gjort hela sajten.

Bruse: Jag har både hybrid och räser och föreslår ändå hybrid. Förstår att det låter helt knäppt för den starka cyclocross-lobbykåren...

Daniel: Jovisst. Men jag tolkade TS som att just jobbpendling var huvudsyftet med inköpet?

Jag har en Nishiki Pro SL som jag kört som pendlarcykel i 5 år nu och även för landsvägesmotion och faktiskt tom en tävling på också. Jag är supernöjd!

Dämpargaffel har man i skogen, ingen annan stans enligt mig, dyrare, mer underhåll, väger mer, tar kr

Jag har pendlat på en vanlig citybajk (vad är skillnaden mot en hybrid?), på mtb hardtail, på heldämpad mtb, fixedgear, singlespeed, räcer och cx.

Det som är mest lämpad för pendlig är i fallande ordning: räcer, fixedgear, cx. Resten är inte lämpade all

quote:
"Komfort kan regleras med däcken, ----- sant
större dimension och lägre tryck = mer komfort --- sant
o mindre fart. --- falskt
Smala däck o högt tryck = hög fart --- sant om mycket hög
o lägre komfort.--- sant