Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 07:51Bruse: vi har nog lite olika körstil, du o jag. 😀
Bruse: vi har nog lite olika körstil, du o jag. 😀
Quote from Rasmus Olsson on 31 August 2010, 07:52Det tror jag inte, men vi kanske menar olika underlag när vi säger skogen. jag menar stigar med rötter och stenar. Du menar nog grusväg.
Det tror jag inte, men vi kanske menar olika underlag när vi säger skogen. jag menar stigar med rötter och stenar. Du menar nog grusväg.
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 07:58Små stigar, men kanske inte så mkt rötter.
Små stigar, men kanske inte så mkt rötter.
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 09:48@bruse: "Det tror jag inte, men vi kanske menar olika underlag när vi säger skogen. jag menar stigar med rötter och stenar. Du menar nog grusväg."
Själv använder jag "Cykla krångligt" för att beskriva de värsta knot-stigarna, blir man sedan utskälld av s
@bruse: "Det tror jag inte, men vi kanske menar olika underlag när vi säger skogen. jag menar stigar med rötter och stenar. Du menar nog grusväg."
Själv använder jag "Cykla krångligt" för att beskriva de värsta knot-stigarna, blir man sedan utskälld av s
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 10:05Kör som sagt cirka 4 mil om dagen fram och tillbaka till jobbet på min hybrid, en Scott sub10 2008 års modell.
Ibland på helgerna tar jag en 5 mils tur runt Tyresö, Haninge och då är det långa sträckor med grus.
Fungerar alldeles utmärkt. Visst det skul
Kör som sagt cirka 4 mil om dagen fram och tillbaka till jobbet på min hybrid, en Scott sub10 2008 års modell.
Ibland på helgerna tar jag en 5 mils tur runt Tyresö, Haninge och då är det långa sträckor med grus.
Fungerar alldeles utmärkt. Visst det skul
Quote from Rasmus Olsson on 31 August 2010, 10:09Jesper, det är jag det. Det är även jag som gjort hela sajten.
Jesper, det är jag det. Det är även jag som gjort hela sajten.
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 10:50Bruse: Jag har både hybrid och räser och föreslår ändå hybrid. Förstår att det låter helt knäppt för den starka cyclocross-lobbykåren...
Daniel: Jovisst. Men jag tolkade TS som att just jobbpendling var huvudsyftet med inköpet?
Bruse: Jag har både hybrid och räser och föreslår ändå hybrid. Förstår att det låter helt knäppt för den starka cyclocross-lobbykåren...
Daniel: Jovisst. Men jag tolkade TS som att just jobbpendling var huvudsyftet med inköpet?
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 10:51Jag har en Nishiki Pro SL som jag kört som pendlarcykel i 5 år nu och även för landsvägesmotion och faktiskt tom en tävling på också. Jag är supernöjd!
Dämpargaffel har man i skogen, ingen annan stans enligt mig, dyrare, mer underhåll, väger mer, tar kr
Jag har en Nishiki Pro SL som jag kört som pendlarcykel i 5 år nu och även för landsvägesmotion och faktiskt tom en tävling på också. Jag är supernöjd!
Dämpargaffel har man i skogen, ingen annan stans enligt mig, dyrare, mer underhåll, väger mer, tar kr
Quote from Rasmus Olsson on 31 August 2010, 11:02Jag har pendlat på en vanlig citybajk (vad är skillnaden mot en hybrid?), på mtb hardtail, på heldämpad mtb, fixedgear, singlespeed, räcer och cx.
Det som är mest lämpad för pendlig är i fallande ordning: räcer, fixedgear, cx. Resten är inte lämpade all
Jag har pendlat på en vanlig citybajk (vad är skillnaden mot en hybrid?), på mtb hardtail, på heldämpad mtb, fixedgear, singlespeed, räcer och cx.
Det som är mest lämpad för pendlig är i fallande ordning: räcer, fixedgear, cx. Resten är inte lämpade all
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 11:05quote:
"Komfort kan regleras med däcken, ----- sant
större dimension och lägre tryck = mer komfort --- sant
o mindre fart. --- falskt
Smala däck o högt tryck = hög fart --- sant om mycket hög
o lägre komfort.--- sant
quote:
"Komfort kan regleras med däcken, ----- sant
större dimension och lägre tryck = mer komfort --- sant
o mindre fart. --- falskt
Smala däck o högt tryck = hög fart --- sant om mycket hög
o lägre komfort.--- sant