Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNy cykel (hybrid)
You need to log in to create posts and topics.

I mitt cykelstall har jag en gammal Trek-racer och en Cannondale-mtb, som jag köpte när jag skulle börja cykelpendla delvis genom skogen. Nu pendlar jag endast på asfalt (+ lite grus), men eftersom det är mycket knix på vägen i form av tvära kurvor, cykel

Detta kan vara en dum fråga, men jag är en "cyklare", inte någon "cyklist":

Vad menar ni med "pendling" och med "motionscykling"?

Jag har cyklat som en gnu på min gamla 80-talare som väger 16 kg, enkel resa 25 km. Personbästa blev 61 minuter och då ingå

Pendling: cykla till och från jobbet, skolan eller dylikt
Motionscykling: i avsikt att motionera; få bättre kondis, cykla snabbare och fortare, högre och längre

Till trådskaparen Josefin:
Alltså, det där med val av cykel är inte helt lätt som du märker. Det finns gott om räser/CX-talibaner. 😉 Men vilken cykel just DU ska välja beror ju helt på vem DU är. Är du värsta vältränade tjejen som vill komplettera marat

Taliban? Lite starkt ord att slänga ur sig. Ska du inte kalla oss nazister också?

Jag förespråkar inte hybrid i alla lägen. Det är en bra allround-cykel för oss vanliga dödliga som inte vill/kan köpa ny cykel för 10+++kkr. MTB o CX är också allround, men de kostar lite mer.

Somliga av er andra kastar lite väl mkt skit på hybrider. De

Jag "motionscyklar" aldrig. Antingen "promenadcyklar" jag, eller så "träningscyklar" jag. "Pendling" för mig innebär att jag har begränsade vägvalsmöjligheter och tvingas hålla tillgodo med att cykla sträckor jag aldrig någonsin skulle välja på en egendes

Maria, du må ledsen när vi kastar skit på hybrid. Ta det inte personligt! Jag däremot blir ledsen när du kallar mig taliban.

Pendling för mig innebär vissa skillnader jämfört med vanliga träningsrundor. T ex har jag alltid några kilo packning på ryggen, jag försöker att inte anstränga mig så mycket att jag inte orkar med mina träningspass, pendlingen är bara 20 km och så korta

> Somliga av er andra kastar lite väl mkt skit på hybrider.
> Det gör mig ledsen.

DET, vill vi inte. ... Strövar omkring och plockar upp lite skit här, lite skit där, döljer resten under mattan ...

Jag är inte anti-hybrid, om det nu verkligen finns en c