Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNy cykel (hybrid)
You need to log in to create posts and topics.

(Bara för att ni medelålders herrar har så bra inkomst o kan unna er vad ni vill. Somliga av oss är offentliganställda o tjänar faktiskt mindre än en sjuksköterska.)

Det gäller att prioritera rätt.

Jag sålde min räcer för 6000 den vägde 8,5 kg.

Min poäng var INTE att hon ska köpa en dyr cykel. Min poäng var att hon INTE ska köpa en tung cykel på 13 kg. Det är att göra sig en otjänst.

Maria, jag har också en offentlig statlig tjänst.

Jag har faktiskt laborerat en massa med olika cyklar, styren och dämpare just pga att jag har och haft stora problem med mina handleder. I en herrans massa år kunde jag inte cykla alls efter en MC-olycka som krossade handlederna med värk och orörlighet so

Vad många intressanta svar! Tack!

Jag tror att jag avstår framdämpare, men:

1. Cyclocross - finns det sådana att få tag i runt 5-6k? Jag har fått för mig att de är betydligt dyrare?

2. Jag har varit ute på de flesta kedjor här i Göteborg, och de har

Josefin, om du menar med kedjor som Cykelringen osv, håll dig därifrån! Köp i en cykelaffär istället.

Som vanligt så borde du resa till Falkenberg och prata med Göran på Cykelmagneten.

Bruse, Cykelringen säljer inte Trek och Scott.

Vi har varit på Sportson, Sportspec, Cykelhuset, Bikeplace, Cykelringen och ytterligare någon affär jag har glömt bort. Så vitt jag har förstått så finns det inte så många andra alternativ, och det är ju inte direkt en jätteavancerad cykel jag tänkt köpa?

Josefin,

Sportson, till exempel, brukar komma med en prisnedsättning på 20% eller kanske mer längre fram. Jag vet inte om man kan kalla det en rea. De sätter ned priserna på årets modeller. Det är inte tidsbegränsat. Men det gäller bara befintligt lager.