Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNy cykel (hybrid)
You need to log in to create posts and topics.

Josefin,
Det finns 15.496 medlemmar i den här cykelgruppen. Du är klok om du väntar in de andra 15.487 åsikter (15.488 om du dristar dig att att en egen åsikt). Gör du det, så har du säkert hunnit fram till höstrean och kan spara en liten slant.

Här en åsikt till!

Köp en cyclocross. Punkt!

Jag har skärmar på min, fäste för pakethållare och därmed packväskor samt plats för stora dubbdäck.

Tar du av skärmar oscv och byter till 23 mm däck, så vips har du en räcer.

Framdämpare behöver du bara om

En hybrid kommer duga alldeles utmärkt om ditt cykelintresse stannar vid Jobb-Pendling.
Annars är en MTB ett jättebra jobb-pendlar-åk men det säger jag bara för att jag har lite svårt att förstå varför man skulle vilja cykla på annat än en MTB!? 😉 Med en

MTB är för stigcykling, inte asfaltsccykling.

Musarm:

Josefin, jag känner igen detta. Jag har också haft problem och då inte bara med armen, utan från nacken ned till lillfingret.

Dämpning eller ej, tror inte att det har någon som helst betydelse. Jag tror att det hjälper att helt enkelt använda ar

När jag började motionscykla hade jag samma specifikation inför cykelköpet som trådskaparen. Jag köpte en Nishiki hybrid hos den lokale cykelhandlaren då min enda erfarenhet av cyklar med bockstyre var min alldeles för stora cresent motionsracer med rostf

Josefin: Precis som tidigare sagts är det bra om du kan vänta till höstrean, har du tur kan du knipa en hybrid för under 5000 kr då. Köp den som du gillar mest, som är skojigast när du provcyklar. Å se till att du går till en seriös handlare som inte sälj

Man känner skillnad på 13 kg och 8 kg. Mun tyngsta cykel väger 13 och det är en mtb med en herrans massa slaglängd på dämparen och feta däck.

Köp inte en cykel som väger 13 kg om du inte ska köra downhill.

En 8-kilos räser kan omöjligen gå att köpa ny för 5000 kr.

Edit: dubbelpost