Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumBody PumpNy release
You need to log in to create posts and topics.

Jag var på Body Pump utbildning nu i sommar och då sade instruktörerna som instruerade oss att många instruktöret gör det felet att de säger att man ska pressa ner svanken, vilket ibland leder till fel teknik eftersom vi som har mycket svank (en del har j

Njae.. förstår fortfarande inte riktgt.
Hur kan det bli fel teknik? Om du testar att pressa ner "the lower back", som de instruerar på DVD:n (vilka är "Master Trainers" för övrigt), så kan jag garantera att du får bättre kontakt i magmuskelaturen. Det är

Det är ju skillnad om du kör maglåten eller bröstlåten så det beror lite på vilken låt vi diskuterar.

I maglåten får man ju lättare kontakt med ländryggen/korsryggen i golvet i och med att man ligger med benen i 90 grader. Men om du kör bröst- och tricep

Aha...nu fattar jag vad du menar med naturlig svank...självklart när vi ligger på brädan...
Men jag tror visst att det var magen som diskuterades....och då ska hela svanken stämplas....

Anledningen till att jag helt har slutat gå på bodypump (trots att jag egentligen tycker att det är en bra träningsform) är att det inte är någon variation på musiken. Är t.ex. tricepslåten en låt som man tycker är dålig så är det knäckande att veta att d

Där har du också en poäng..
Jag kommer nog framöver att köra det nya programmet ca. 3-4 veckor och sedan övergå till ett eget ihop-plock av BP-låtar. Tycker jag verkar bättre.
Instruktören får ju du givetvis vara medveten om att tips om viktsänknig respek

Jag menar inte att vara en besserwisser 🙂 och ifrågasätta allt men jag måste bara fråga: måste inte Les Mills instruktörer köra det nya programmet i 8 veckor innan låtarna får bytas ut mot gammla. Jag är 99% säker på att instruktörerna på min utbildning

jo Malin jag tror du har rätt,,,LesMills i svergie har nog den regeln iaf....
Personligen tycker jag även om jag inte gillar ngn låt fullt ut så vinner ju alltid övningarna på sitt syfte,,dvs grym träning....
Tyckte oxå musiken var jätteviktig förr(självk

Då måste det vara någon ny regel.
Jag blev då aldrig tillsagd under min utbildning att köra programet i 8 veckor. Vet att World Class Gym kör programet i en månad (ca. 4 veckor) och sen är det upp till instruktören att blanda, om nu denne vill det 🙂
Tyck

Jag jobbar på Worldclass,och vi måste köra samma program fram tom. 2v. innan nya realeasen,,då får vi byta 2 låtar.....men det är nog mest för att kunderna ska ha samma program vilken instruktör dom än går på......