Quote from Funbeat user on 6 August 2007, 07:58Hej!
Tycker "nya" passet är bra, utom mag-övningarna, tycker bättre om förra omgångens magövningar.
Hej!
Tycker "nya" passet är bra, utom mag-övningarna, tycker bättre om förra omgångens magövningar.
Quote from Funbeat user on 6 August 2007, 09:42Nu blev jag nyfiken.
Vad är det du inte gillar med de nya magövningarna? Du är ingen plank-vägrare väl? 😛
Nu blev jag nyfiken.
Vad är det du inte gillar med de nya magövningarna? Du är ingen plank-vägrare väl? 😛
Quote from Funbeat user on 6 August 2007, 10:44Märkte helt plötsligt på mitt pass i lördags att flera st..säkert 5....fortsatte göra tricepspress me plattan när armhävningarna kom....öööööh.......det har aldrig jag sagt som ett alternativ....gör ni det...????det är ju bara 8st. tricepsarmhävningar,,,,
Märkte helt plötsligt på mitt pass i lördags att flera st..säkert 5....fortsatte göra tricepspress me plattan när armhävningarna kom....öööööh.......det har aldrig jag sagt som ett alternativ....gör ni det...????det är ju bara 8st. tricepsarmhävningar,,,,
Quote from Funbeat user on 6 August 2007, 22:59Ja! Det borde de fixa lätt!
Jag märker att många medlemmar tenderar att ta bra mycket tid på sig när de ska ner på golvet på direkten. Istället för att köra ner ansiktet i golvet så tar det sig tid att titta på om jag ser dem eller inte och om alla andra
Ja! Det borde de fixa lätt!
Jag märker att många medlemmar tenderar att ta bra mycket tid på sig när de ska ner på golvet på direkten. Istället för att köra ner ansiktet i golvet så tar det sig tid att titta på om jag ser dem eller inte och om alla andra
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 07:45Vad det gäller magdelen är plankan bäst av det vi kör nu tycker jag. Är inte mycket för det där med att ligga på rygg och sträcka ut samt vrida benen. Vet inte om jag gör fel men tycker inte det tar lika bra i magen som "vanliga" situps.
Vad det gäller magdelen är plankan bäst av det vi kör nu tycker jag. Är inte mycket för det där med att ligga på rygg och sträcka ut samt vrida benen. Vet inte om jag gör fel men tycker inte det tar lika bra i magen som "vanliga" situps.
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 08:15Det som ska involveras en aning mer är framförallt nedre magmuskelaturen.
Personligen tycker jag övningen på mage är tiofaldigt tyngre än vanliga situps då jag med vanliga situps behöver använda en viktplatta på 5-10 kg för att få samma effekt. Men jag ka
Det som ska involveras en aning mer är framförallt nedre magmuskelaturen.
Personligen tycker jag övningen på mage är tiofaldigt tyngre än vanliga situps då jag med vanliga situps behöver använda en viktplatta på 5-10 kg för att få samma effekt. Men jag ka
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 08:30Håller med dig,,,,magövningen är en killer ,,men den kräver mycket eget ansvar...att verkligen trycka ner svanken heela tiden och att jobba med motstånd i benen,,,märker att många bara ligger och vevar med benen,,å då tar det inte särsklit mycke ju...
Håller med dig,,,,magövningen är en killer ,,men den kräver mycket eget ansvar...att verkligen trycka ner svanken heela tiden och att jobba med motstånd i benen,,,märker att många bara ligger och vevar med benen,,å då tar det inte särsklit mycke ju...
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 08:41Ett tips som jag tycker fungerar superbra för att få deltagarna att pressa ner ryggslutet i golvet och hålla magen anspänd, är att få alla att lägga sig med benen i 90 grader och sedan gå runt och "påminna" om maglåset genom att stanna framför en och en a
Ett tips som jag tycker fungerar superbra för att få deltagarna att pressa ner ryggslutet i golvet och hålla magen anspänd, är att få alla att lägga sig med benen i 90 grader och sedan gå runt och "påminna" om maglåset genom att stanna framför en och en a
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 14:25Fast vi får ju inte glömma bort att vi har en naturlig svank som vi inte ska pressa ner. Jag vet att många deltagare kan missuppfatta det där när man påpekar att svanken ska ner...
Fast vi får ju inte glömma bort att vi har en naturlig svank som vi inte ska pressa ner. Jag vet att många deltagare kan missuppfatta det där när man påpekar att svanken ska ner...
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 19:05Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. "Svanken" jag tänker på SKA ha kontakt med golvet/mattan för att du ska kunna ha ett maglås. Den "naturliga svanken" som jag instuerar att medlemmarna ska ha är däremot i övningar som t ex marklyft.
Hur menar du
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. "Svanken" jag tänker på SKA ha kontakt med golvet/mattan för att du ska kunna ha ett maglås. Den "naturliga svanken" som jag instuerar att medlemmarna ska ha är däremot i övningar som t ex marklyft.
Hur menar du