Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumBody PumpNy release
You need to log in to create posts and topics.

Jag gillar inte heller byte av låtar, just av den anledningen att man har kört dem mycket också tidigare. Dessutom tycker jag att när man håller sig till det senaste programmet så har deltagarna bättre teknik och börjar utmana sig själva genom att lägga p

Håller oxå med...På gymet där jag jobbar har vi en regel för alla instruktörer....i Body pump alltså....
CA 2v. efterkavartalen kör vi en realese med den nya skivan ,,,kulit med kanske 3 instruktörer...sen måste vi hålla det programet hela tiden,,,vi får

Hmm..
Jag får nog ta mig en rejäl funderare över det här.
Jag har ju t ex bytt ut benlåten mot den i Release 60. Jag hörde med deltagarna idag och de tyckte att det kunde vara krångligt just med viktvalet, något som fick mig att tvivla på att byta låtar.

Jag tycker det är bra att instruktören byter ut låtarna. Dels att man trötnar på dom och att det e en dålig låt. T.ex. benlåten som är nu.... Det är en skitt dålig låt och aldeles för lätt. Så jag ser gärna att man byter ut den till Walk on water som är g

Att en instruktör byter låtar till pass tycker jag är mycket irriterande... Jag går dit o är inställd för hur upplägget skall vara o vill då att det följer "mallen". Sen är det klart att man kan tycka låtvalet är sämre eller bättre både i kvalitet samt ty

Om jag uppfattat det rätt så får man inte ändra ordningen i Les Mills koreografi, så ni ska kanske vara försiktiga på ditt gym även om idén verkar kul.

Fast det är väl ingen som ändrat koreografin? Inte vad som framgår här i alla fall.
Det dem syftar på är att byta ut låtarna mot äldre Bodypump låtar som Les Mills "mixat".

Jag tycker att 3 månader är lite för lång tid med musik som verkligen känns helt

Jag syftade på det som Anders skrev tidigare att de brukade köra passet baklänges. Inte att de ändrade koreografin per se utan att de ändrade ordningen.

Aha!
My bad 🙁

Det jag menade var ej att vi kör baklänges-pump på en regelbunden basis, det var en engångshändelse vid en specialhelg.
Det jag var ute efter var det att jag tycker det är bättre att köra ett / flera specialpass som kan vara ihopplockade från olika BP rel