Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Marathonpremiär för mig. Sticker ut hakan och säger under 4 timmar. Trots nuvarande och högst irriterande skada som gjort att jag inte kan träna ordentligt. Varvet under två timmar. Sthlm halvmarathon eller Kungsholmen runt under 1:45 vore trevligt. Några

Som TS kan jag nämna att jag har i nämnd ordning (prioriteringsmässigt) följande tävlingar:
1. Lejonbragden, 100 km i Lund
2. Stockholm Marathon
3. Urskilja Ultra, 45 km

Träningsmässigt finns mycket som händer nästa år. Mer om det då...:)

Jag kom fram till följande mål, ganska tråkiga men realistiska.
1, Kuta hela året
2, Springa längre än 220 mil (kutade 219 förra året)
3, Springa minst ett längre lopp än 69 km...

Klarar jag det borde jag rimligen kunna bli av med 3-4 kilo under -13...

Jag ska flytta min träning till morgonen. Nu har jag lyckats träna regelbundet och få in träningen 3-6 ggr i veckan i ca 1 & 1/2 år. Vill tillbaka närmare 6 ggr/v (gled ner rejält ett tag när jag slutade plugga och började jobba istället) så nu är målet a

Träning på morgonen kan vara gratisträning i vissa fall. För min del kommer morgonträningen att bestå av cykling till och från jobbet. Ca 19 km enkel väg. Ibland (kommer det att bli) löpning enkel väg, och framåt senvåren troligen löpning åt bägge hållen.

Att springa milen på färre minuter än min ålder i år.
Jag fyller 38 i december.

det borde kanske jag sätta som mål inom ett par år... just nu skiljer mitt PB (inte dagsform) och ålder med 8 minuter... Frågan är hur mycket jag kan förbättra PB kontra om jag orkar hålla formen några år till 🙂

Halvmara i maj under 2.05
Berlin Marathon under 5 h
Springa minst 1002 km - blev 1001 km förra året;)

Funderar på hur gammal jag ska vara för att ha störst chans att springa milen snabbare än min ålder. 25, som jag är nu, känns ju rätt långt borta. 🙂 Kanske typ... 55 ligger bra till?

Springa tjejmilen 2013 för första gången för mig och på samma lopp slå min mammas rekord på 55 minuter!