Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 12:51Fråga den här gubben som kör på Mavic Ksyrium ES.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=49f423a1a89d424088c73d08562b2d63.jpg&Size=
Fråga den här gubben som kör på Mavic Ksyrium ES.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=49f423a1a89d424088c73d08562b2d63.jpg&Size=
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 13:08Stefan,
Jag ville bara renodla frågan. Hur mycket påverkar hjulvalet. Jag förstår att jag inte kan påverka hastigheten på klungan genom att byta hjul. Det kan ju däremot vara lättare att följa klungan om cykeln rullar lättare 🙂
Är följande resonemang rä
Stefan,
Jag ville bara renodla frågan. Hur mycket påverkar hjulvalet. Jag förstår att jag inte kan påverka hastigheten på klungan genom att byta hjul. Det kan ju däremot vara lättare att följa klungan om cykeln rullar lättare 🙂
Är följande resonemang rä
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 13:173% känns inte som speciellt mycket... Om du går upp ytterligare i prisklass, vad får du ut då?
3% känns inte som speciellt mycket... Om du går upp ytterligare i prisklass, vad får du ut då?
Quote from Berit Bengtson on 17 February 2009, 13:26D. Hawk skrev:
> I the "Great wheel test verkar skillnaderna mellan bra och dåliga hjul vara ca 10WDet är uppmätt vid 50km/h, vid 30km/h blir skillnaden mindre.
Prova du med Analyticcycling.com så får du se.
D. Hawk skrev:
> I the "Great wheel test verkar skillnaderna mellan bra och dåliga hjul vara ca 10W
Det är uppmätt vid 50km/h, vid 30km/h blir skillnaden mindre.
Prova du med Analyticcycling.com så får du se.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 14:44Hmmm, om det är så lite det gör känns det ju ganska meningslöst för en motionscyklist. Eller hur många watt brukar man cykla med ungefär i snitt om man tänker en "normaltränad" motionscyklist?
3% är ju visserligen 3% hur man än ser det, tänkte bara, känne
Hmmm, om det är så lite det gör känns det ju ganska meningslöst för en motionscyklist. Eller hur många watt brukar man cykla med ungefär i snitt om man tänker en "normaltränad" motionscyklist?
3% är ju visserligen 3% hur man än ser det, tänkte bara, känne
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 14:50Det är förmågan att få fart på cykeln i rätt ögonblick och med optimal kraft som avgör om du är slutkörd i Gränna, Hjo eller Motala.
Det är förmågan att få fart på cykeln i rätt ögonblick och med optimal kraft som avgör om du är slutkörd i Gränna, Hjo eller Motala.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 14:53När det gäller aerodynamik är det inga linjära samband mellan hastighet och motstånd. Att minska från 50 till 30 km/h gör mycket mer än de 40 procent som skillnaden i hastighet utgör. Om skillnaden mellan ett dåligt hjul och ett bra hjul är 10 W vid 50 km
När det gäller aerodynamik är det inga linjära samband mellan hastighet och motstånd. Att minska från 50 till 30 km/h gör mycket mer än de 40 procent som skillnaden i hastighet utgör. Om skillnaden mellan ett dåligt hjul och ett bra hjul är 10 W vid 50 km
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:02Bäst att lägga till Hästholmen.
Bäst att lägga till Hästholmen.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:03Hästholmen???
Hästholmen???
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:04Rasmus:
Nu känns det ju ännu mer meningslöst att lägga massa pengar på hjul... 0.15km/h... det är ju nästan ingenting.
Rasmus:
Nu känns det ju ännu mer meningslöst att lägga massa pengar på hjul... 0.15km/h... det är ju nästan ingenting.