Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:14Ja, efter 43 km om ni snöar in på 2 watt hit eller dit i någon form av genomsnitts/maxeffekt tjosan.
Det handlar om att hushålla med krafterna och sitta på hjul.
De gånger det går fort och uppför så gäller det att bita i med mer än 202 watt annars blir
Ja, efter 43 km om ni snöar in på 2 watt hit eller dit i någon form av genomsnitts/maxeffekt tjosan.
Det handlar om att hushålla med krafterna och sitta på hjul.
De gånger det går fort och uppför så gäller det att bita i med mer än 202 watt annars blir
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:23Hittade det här testet som delvis besvarar min fråga
http://www.tricoach.coach-site.com/catalog/item/2821216/2310646.htm
Tempostyre 8% (förbjudet på VR)
Aerodynamisk hjälm 1,5% (går bort, under min värdighet) (H)
Värsta Xentis hjulen (Xentis Mark 1) j
Hittade det här testet som delvis besvarar min fråga
http://www.tricoach.coach-site.com/catalog/item/2821216/2310646.htm
Tempostyre 8% (förbjudet på VR)
Aerodynamisk hjälm 1,5% (går bort, under min värdighet) (H)
Värsta Xentis hjulen (Xentis Mark 1) j
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:27Ger inte lätta hjul bättre acc när man ska försöka hänga kvar i klungan i de tunga backarna, eller har jag missuppfattat det?
Ger inte lätta hjul bättre acc när man ska försöka hänga kvar i klungan i de tunga backarna, eller har jag missuppfattat det?
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:30Jo, vikten spelar ju förståss också in, sitter och kikar runt lite på hjul just nu och hamnade på: Mavic, R-SYS Premium -09 med en vikt på 1360g för ett hjulpar. Riktigt bra för kanttråd tycker IAG jag och säkerligen närmare kilot lättare än de jag har på
Jo, vikten spelar ju förståss också in, sitter och kikar runt lite på hjul just nu och hamnade på: Mavic, R-SYS Premium -09 med en vikt på 1360g för ett hjulpar. Riktigt bra för kanttråd tycker IAG jag och säkerligen närmare kilot lättare än de jag har på
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:370.15 km/h är inte ingenting. Om man håller snittet 30.00 km/h i 300 km tar det 600 minuter. Håller man 30.15 km/h tar 300 km "bara" 597 minuter. Du har alltså sparat in ca tre minuter.
Om man då samtidigt skaffar däck som är bättre, kanske man sparar 10
0.15 km/h är inte ingenting. Om man håller snittet 30.00 km/h i 300 km tar det 600 minuter. Håller man 30.15 km/h tar 300 km "bara" 597 minuter. Du har alltså sparat in ca tre minuter.
Om man då samtidigt skaffar däck som är bättre, kanske man sparar 10
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:39Jag får bättre kraft i benen känns det som när jag är nere i bocken (men magen tar i benen då :P)
Jag får bättre kraft i benen känns det som när jag är nere i bocken (men magen tar i benen då :P)
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:39Just R-SYS är inte alls aero. I testet som det länkades till ovan intar R-SYS faktiskt bottennoteringen! Säkerligen ett resultat av de feta ekrarna (ihåliga kolfiberplaströr, som dessutom orsakade en återkallelse av massvis gamla hjul nyligen!).
Just R-SYS är inte alls aero. I testet som det länkades till ovan intar R-SYS faktiskt bottennoteringen! Säkerligen ett resultat av de feta ekrarna (ihåliga kolfiberplaströr, som dessutom orsakade en återkallelse av massvis gamla hjul nyligen!).
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:47Jag får bättre kraft i benen känns det som när jag är nere i bocken (men magen tar i benen då :P)
-- det går över efter ett tag om man cyklar rätt 🙂
Jag får bättre kraft i benen känns det som när jag är nere i bocken (men magen tar i benen då :P)
-- det går över efter ett tag om man cyklar rätt 🙂
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:49Jepp, den är på väg bort, faktum är att det försvunnit 2-3cm av den nu på en vecka...
Jepp, den är på väg bort, faktum är att det försvunnit 2-3cm av den nu på en vecka...
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 15:51diskussionen minner migom när Postigirot hade start i Motala och Vätternmotionärerna gick runt bland proffs och proffsen cyklar förundrade över att dom hade så undermålig utrustning dvs utrustningen uppfyllde inte vad som vi idag skulle kalla minsta godta
diskussionen minner migom när Postigirot hade start i Motala och Vätternmotionärerna gick runt bland proffs och proffsen cyklar förundrade över att dom hade så undermålig utrustning dvs utrustningen uppfyllde inte vad som vi idag skulle kalla minsta godta