Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 17:02Nya däck på min hybrid gjorde att jag då kunde pumpa 8 bar istf 4,5. Det gjorde att jag kunde gå från 28,5 till 30 km/h med samma puls. O det var inte ens värstingdäck. (Fast skillnaden mellan olika 23 mm däck är nog mindre än så?)
Nya däck på min hybrid gjorde att jag då kunde pumpa 8 bar istf 4,5. Det gjorde att jag kunde gå från 28,5 till 30 km/h med samma puls. O det var inte ens värstingdäck. (Fast skillnaden mellan olika 23 mm däck är nog mindre än så?)
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 17:22Har du skivbroms?
Har du skivbroms?
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 21:33Nix, de e en gammal CyclePro hybrid som numera är nedgraderad till enbart vardagspendling. Men den klarade en gång VR på strax över tio med findäcken på.
Nix, de e en gammal CyclePro hybrid som numera är nedgraderad till enbart vardagspendling. Men den klarade en gång VR på strax över tio med findäcken på.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 21:43Då har du varit en fara för dig själv och resten av startfältet.
Då har du varit en fara för dig själv och resten av startfältet.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 21:46Jaha ... hur då?
Jaha ... hur då?
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 21:50Fråga Rasmus! Det är jättesvårt att stoppa med en cykel utan skivbroms.
Ska säkert vara kolfiberskivor också. De kostar bara 10´$ per styck och används i F1-bilar.
Fråga Rasmus! Det är jättesvårt att stoppa med en cykel utan skivbroms.
Ska säkert vara kolfiberskivor också. De kostar bara 10´$ per styck och används i F1-bilar.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 21:59Han har kanske lite svaga nypor, bara? Som cyklist ska man inte enbart träna benen ...
Han har kanske lite svaga nypor, bara? Som cyklist ska man inte enbart träna benen ...
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 10:31QUE? David?
Jag har aldrig haft problem med att bromsa och jag har inte skivbromsar...å jag kör allt som oftast i Alperna..
QUE? David?
Jag har aldrig haft problem med att bromsa och jag har inte skivbromsar...å jag kör allt som oftast i Alperna..
Quote from ellen olsson on 18 February 2009, 11:55Magnus: Du verkar inte ha hängt med i alla diskussioner om bromsar... 🙂
Magnus: Du verkar inte ha hängt med i alla diskussioner om bromsar... 🙂
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 14:29Nej! Men tack Fp. David för att leda mig rätt i trådarna...jag var på tekniska muset i helgen...gillade den gamla goda stoppa fötterna i marken bromsen också!!
Nej! Men tack Fp. David för att leda mig rätt i trådarna...jag var på tekniska muset i helgen...gillade den gamla goda stoppa fötterna i marken bromsen också!!