Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya löparskor våren 2010
You need to log in to create posts and topics.

Nej det kan jag inte veta, men det känns ju troligt. Nog borde de stora svenska kedjorna kunna köpa in skorna till ungefär samma pris som den här nätbutiken i fråga.

Det tror jag inte en sekund på.
Producenten försöker ta ut maximalt av varje marknad.
Sedan jobbar inte generalagenten gratis.

Varför tror du att den här brittiska butiken skulle kunna köpa in skorna så mycket billigare? Det lär väl finnas generalagent där också?

Synd, men jag är ju inte riktigt lika fattig som jag hade kunnat vara i alla fall 😉

Jag har läst lite marknadsföring och fuskat som konsument.
UK har drygt 55 miljoner? invånare och Svedala 9

Är skillnaden i befolkningsmängd det enda du grundar ditt antagande på?

Personligen skulle jag nog kunna tänka mig att betala för tjänsten "utprovning av skor" om det är kunnig och duktig personal. Säg att man får 1h expert hjälp för 600-800 kr. Det är ju helt i linje med kostnaden för andra tjänster där speciallist kunskaper

Det är viss skillnad i marknad och med stor sannolikhet i antalet aktörer på marknaden.
Det är producenten som tjänar pengar eftersom det inte kostar 50:- att producera ett par skor.

Ja, fast då kommer ju skon iallafall kosta mer än dubbelt så mycket i sverige. Att folkmängden skulle påverka så mycket på inköpspriset tror jag inte på. Utan det sitter nog lite i andra svenska kostnader typ momsen. Så fungerar det i min branch som jag ä

Uppenbart så har många svenskar råd att köpa för de priserna.
Annars hade de varit lägre.
Men eftersom Sverige ev. räknas som en mindre(viktig) marknad så är utbudet mindre och färre satsar i Sverige.

Snart kommer Decathlon hit.