Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya skor - Asics?
You need to log in to create posts and topics.

Efter alltför många blåtår har jag nu bytt från DS trainer till Nike Zoom Elite som är likviktiga men har mer plats för tårna. De verkar funka bra men sitter inte med samma sköna passform som de gamla.

va till stadium och fick hjälp av en duktig försäljare. jag pronerar eller överpronerar (#) har jag för mig att han sa. jag provade några olika modeller men bäst blev det med ett par svarta brooks. supersköna

Nike Air Zoom Elite och DS Trainer må vara jämnviktiga men enormt stor skillnad på dem. Nike har alldeles för stor häl för mig medan Trainers är platta och trevliga.

Mina Nike Air Zoom Elite har inte gått mer än typ 30km, tröttnade väldigt fort på dem.

Har funderat på ett par DS Trainer, funkar de trots att man överpronerar en del. Trist att lägga 1400:- på ett par skor som sen inte funkar för fötterna.

Fredrik: Gå till en bra löpbutik och säg att du är intresserad av DS Trainer och fråga dem om utifrån ditt steg om de passar för dig. Testa även om du tycker dem är sköna, inte alla som gör det.

Jag tycker DS trainer har funkat toppen. Men nya modellen (och flera andra asics modeller) har från och med i år en söm som går rakt över stortåns yttre nagelfäste. Jag rekommenderar att testa innan köp.

Själv kör jag med Asics Trail-sko med GoreTex, några gram tyngre än asfaltskor, men helt underbara att springa med i "fuktig" skog och mark.

Tack för tipsen!

Titta runt!!

Jag hittade för ett par månader sedan DS Trainer för 800 pix (den gången Stadium XXL).

Om du pronerar så beror det troligen på att du landar på hälen när du springer. Det gjorde jag förut. Numer fungerar DS Trainer bra för mig:

När det gäl

Asics är en stor favorit för mig, men med solkiga kanter. Fantastiskt sköna skor, men oj vad de går sönder fort. Det behövs inte många mil för att insidan på hälen skall börja gå sönder (på skon alltså..). Löplabbets kommentar är "då har du knutit skorna