Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya skor - Asics?
You need to log in to create posts and topics.

Måste tyvärr hålla med dig om att de går sönder fort. Meshen bla brukar ryka fortare än man hinner säga ordet. Å även vissa detaljer i sulan.

Intressant det där med Asics problem insidan hälen, mina Nimbus höll betydligt mindre länge än jag hoppats... det blev ett stort hål insidan hälen efter uppskattningsvis 40-50 mil (hade inte GPS ifjol annars hade jag kunnat ange mer exakt distans)

Men ac

Asics passar mig och mina breda fötter fint. Problemet andra beskrivit med trasiga skor drabbar mig med andra märken eftersom de spricker i sidorna när mina fötter vill ut 😉

Jag har ett par Asics som sitter jättebra. Vet inte vilken modell, tjejmodell (rosa) från förra året.
Har väldigt smala fötter så jag gick till löplabbet för att prova ut ett par och då blev det Asics.

Det sägs att om man slarvar med att knyta upp när man skall ta på sig skorna eller bara drar av sig dom efter användning, så går dom sönder i hälen.
Sedan kan jag mycket väl tänka mig att många har fötter där Asics inte funkar alls.
Själv har jag, för det

Jag har kört mycket med Asics GT modellen men gick för några år sedan över till Adidas adistar control 5. Absolut den skönaste skor jag någonsin haft. De sitter mycket tajtare på foten än någon annan sko jag provat. Helt underbara!

Skon är för pronerare

Nu har jag investerat i ett par nya Asics 1130 efter rekomendation av butiken. Blev filmad på löpband och vinklar mätta. Blir att köra med dessa över hösten/vintern sen blir det kanske ett par DS Trainer i vår.

:@
Jag tycker Asics fungerar mycket bra. Men det är ju individuellt. Observera att nästan alla sportbutiker - såväl Intersport och Stadium som Runnersstore - i dagsläget kan filma dig på löpband och hjälpa till att hitta rätt skor.

Jag har tyvärr en mkt