Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kör så kort att du vill ut igen när kommer innanför dörren.

Om man inte känner sig helt motiverad för hårdare träning, då tror jag att en lite kortare runda varje dag är bäst för att må bra, anstränger man sig lagom hårt är återhämtningen inget problem, en hårdare dag kan med fördel följas av 2 lätta dagar, det må

Att springa en hel mil kommer alltid att vara extremt jobbigt och ansträngande om man inte känner motivation och tycker löpning är roligt.

Varför löptränar du öht? Byt ut några - eller i värsta fall alla - löppass mot träning som du tycker är rolig och i

Jag tror att lite lagom träning ofta är bäst när träningslusten sviktar, jag själv vill bli bättre på marathon, men tycker att jag är för långsam på korta sträckor, och då känns det inte lönt att springa långpass för att lyckas lite bättre på marathonlopp

Ska man fortsätta med någonting är det avgörande att man tycker om det man gör. Jag gillar inte att styrketräna på gym, men om jag gör det är det roligt de få gånger jag går på gym. Det blir någonting annorlunda än löpning.

Trådskaparens problem, tror ja

Tack för bra tips!
Jag förstår att en del undrar varför jag alls springer, om det gör ont och är tråkigt. Här är svaret:
Jag springer för att det är ett oslagbart enkelt och tidsbesparande sätt att röra på sig. Och för att jag faktiskt tycker om det, när

Att springa varje dag är inget som jag skulle rekommendera till nybörjare, utan hellre 2-3 ggr i veckan.

Jag har sprungit i 7-8 år och jag springer i regel 4ggr i veckan. Känns lagom för mig. Jag är 53 år.

Jag missade min lugna träningsrunda idag, det retade mej en aning, men sådant får man räkna med i den här sporten, jag vaxade bilen idag och det tog längre tid än jag tänkt mej, men jag springer en snabb-distans i morgon, med upp o nedjogg blir det tillrä

Det måste väl vara skillnad på att springa ett par, tre kilometer varje dag och att göra det mellan en halvmil och en mil? Det känns som ett bra sätt att vänja benen vid påfrestningen och hjärnan vid att springa ofta och tycka om det.
Igår sprang jag fyra