Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 12:54Apropå träningsuppehåll och att börja om för fjärde gången så skriver Linna otroligt bra om detta i sin träningsskola här: http://linnajohansson.se/linnas-traningsskola-8-jag-gor-fortfarande-det-har/ Hela hennes träningsskola, men _framförallt_ det här in
Apropå träningsuppehåll och att börja om för fjärde gången så skriver Linna otroligt bra om detta i sin träningsskola här: http://linnajohansson.se/linnas-traningsskola-8-jag-gor-fortfarande-det-har/ Hela hennes träningsskola, men _framförallt_ det här in
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 14:13Lisa, det är itne hur många km du springer utan hur hårt du pressar dig. Nybörjare tenderar att pressa sig ganska hårt. Skador är vanliga inom löpning, lägga in några vilodagar per vecka är mitt tips.
( Inte för att jag följer det själv jämt, men ändå. ;
Lisa, det är itne hur många km du springer utan hur hårt du pressar dig. Nybörjare tenderar att pressa sig ganska hårt. Skador är vanliga inom löpning, lägga in några vilodagar per vecka är mitt tips.
( Inte för att jag följer det själv jämt, men ändå. ;
Quote from Funbeat user on 24 July 2013, 23:10Min teori är att det enda som egentligen räknas med ett träningspass är att jag kommer ut på nästa! Skador eller tröttnat är de vanliga orsakerna för mig att det inte blir av.
Obs att jag är motionär och amatör och aldrig kommer slå några världsrekord.
Min teori är att det enda som egentligen räknas med ett träningspass är att jag kommer ut på nästa! Skador eller tröttnat är de vanliga orsakerna för mig att det inte blir av.
Obs att jag är motionär och amatör och aldrig kommer slå några världsrekord.
Quote from Funbeat user on 25 July 2013, 00:05Jag tror så här, dom flesta löpare vill bli bättre, det jag tränar blir jag bättre på, därför kör dom hårt när dom springer, vilar dom tills dom blir återhämtade, finns risken att mängen träning blir för låg, kroppen blir inte tillräkligt stark för att tå
Jag tror så här, dom flesta löpare vill bli bättre, det jag tränar blir jag bättre på, därför kör dom hårt när dom springer, vilar dom tills dom blir återhämtade, finns risken att mängen träning blir för låg, kroppen blir inte tillräkligt stark för att tå
Quote from Bjarne Lewin on 30 July 2013, 12:23Bra frågeställning!
Jag har sprungit några år och har i perioder bara kört med regeln att inte springa mer än två dagar i rad. Det är egentligen det som har funkat bäst för mig. Någon gång ibland har det hänt att det har blivit tre dagar i rad, men aldri
Bra frågeställning!
Jag har sprungit några år och har i perioder bara kört med regeln att inte springa mer än två dagar i rad. Det är egentligen det som har funkat bäst för mig. Någon gång ibland har det hänt att det har blivit tre dagar i rad, men aldri