Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnybörjare
You need to log in to create posts and topics.

Annars går det att regga tid.

för de första ja är arbetslös å har inte råd å köpa en gps
för de andra ja bor på åland å de finns inge kartor som passar för alla våra småvägar här på hitta.se t.ex å inte här på funbeat heller. ja har nog testat

Jag vet inget om ålands kartor men jag har nyligen börjat springa själv. Jag har varit skadad ofta till följd av överträning. Jag skulle varmt rekommendera att inte mäta sträcka. Om jag fick börja om igen skulle jag springa i tid istället för km. Spring 1

Emma, har du testat mina länkar, alternativt att mäta vägen via satellitbilden?

Eller ville du bara klaga i allmänhet utan att få en lösning på problemet som inte kostar någonting alls?

Det är faktiskt inte helt lätt att plotta upp löpvägar genom skog eftersom stigar oftast inte alls är markerade. Jag har ritat upp en hel del trail-rundor här i Södertörnskogarna där jag bor och kan tänka mig att det är samma utmaning på Åland.

Jag bruk

Annars kan man mäta upp sträckan med cykel. En cykeldatior är betydligt billigare än en GPS och chansen är stor att någon du känner redan har en som du kan få låna.

anna nej varför skulle ja vilja klaga för... ja gör dehär för ja tycker de är roligt å de vore skoj å veta hur långt man springer, men du får väl tro de då

men tack ni andra för hjälpen =)

Testa gpsies då, jag har också letat mig genom buskage via satellitbilder och nu vid jämförelse med GPS:en så stämmer det förvånansvärt bra.

En ungefärlig uppskattning borde man kunna få om man använder en stegräknare (mycket billigare än gps). Spring en uppmätt sträcka för att få reda på steglängden. Kanske inte så exakt men borde som sagt kunna ge en fingervisning.

Bästa Internetstället för att mäta sträckor även ute i bushen, där exempelvis Google Earth bara visar ett töcken: Eniro Maps. Välj "Hybrid".

PS: Gmaps Pedometer har inga bra kartor, alltså inga "Hybrider", för bushen.