Quote from Guest on 30 September 2009, 14:01Vad har ni på er när vädret är kombo av kallt och regn?
Vanliga tights och löparjacka som andas? Då blir man genomblöt.
"vattentät" regnjacka och regnbyxor: hejdå komfort?
Vad ska man ha på sig när det är nästan nollgradigt och regnet vräker ner (vi
Vad har ni på er när vädret är kombo av kallt och regn?
Vanliga tights och löparjacka som andas? Då blir man genomblöt.
"vattentät" regnjacka och regnbyxor: hejdå komfort?
Vad ska man ha på sig när det är nästan nollgradigt och regnet vräker ner (vi
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 14:11Byxor:
Vinter tightsÖverdel:
Underställströja
Coolmax tshirt
och windstopper jacka
Byxor:
Vinter tights
Överdel:
Underställströja
Coolmax tshirt
och windstopper jacka
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 14:17Som vanligt så lite som möjligt. Om temperaturen ligger strax norr om nollan: vanliga tights och löparjacka som andas; genomblötheten får man ta som den kommer. Tänk våtdräkt.
Är det tillräckligt kallt så snöar det ju.
Som vanligt så lite som möjligt. Om temperaturen ligger strax norr om nollan: vanliga tights och löparjacka som andas; genomblötheten får man ta som den kommer. Tänk våtdräkt.
Är det tillräckligt kallt så snöar det ju.
Quote from ellen olsson on 30 September 2009, 14:52Följande utmärkta artikel med bra tips på utrustning för "Mountain Marathons" täcker in detta rätt väl.
Rätt nivå för en själv får man pröva sig fram till.
http://www.planetfear.com/articles/The_2008_Mountain_Marathon_Kit_List_1037.html
Följande utmärkta artikel med bra tips på utrustning för "Mountain Marathons" täcker in detta rätt väl.
Rätt nivå för en själv får man pröva sig fram till.
http://www.planetfear.com/articles/The_2008_Mountain_Marathon_Kit_List_1037.html
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 16:19Tack för tips. @Fredrik: bra länk! (t+)
Tack för tips. @Fredrik: bra länk! (t+)
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 18:48Typ som vanligt...blöt innifrån eller utifrån...det är frågan. Gärna keps så det inte rinner ned i önen.(t+)
Typ som vanligt...blöt innifrån eller utifrån...det är frågan. Gärna keps så det inte rinner ned i önen.(t+)
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 19:59När det regnar som värst, ta på dig en... väst?
När det regnar som värst, ta på dig en... väst?
Quote from j sollerman on 30 September 2009, 21:24När vi ändå är inne på nybörjarfrår, vilka tempraturer har man vanliga långa tights?
När vi ändå är inne på nybörjarfrår, vilka tempraturer har man vanliga långa tights?
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 21:37Kalle: Jag börjar med långbenat vid sex-åtta grader beroende på hur frusen jag känner mig i övrigt. Nedåt -5 - -10 är börjar jag använda underställ också.
Kalle: Jag börjar med långbenat vid sex-åtta grader beroende på hur frusen jag känner mig i övrigt. Nedåt -5 - -10 är börjar jag använda underställ också.
Quote from j sollerman on 30 September 2009, 21:40Vid minus har jag vintertights. Får nog köpa ett par långa tunna för kalla höstdagar.
Vid minus har jag vintertights. Får nog köpa ett par långa tunna för kalla höstdagar.