Quote from Elias Engqvist on 30 September 2009, 21:43Min gräns går vid c:a 9-10 - men man fryser eg. inte om benen då men jag inbillar mig att det är bra för musklerna att få lite värme...
Min gräns går vid c:a 9-10 - men man fryser eg. inte om benen då men jag inbillar mig att det är bra för musklerna att få lite värme...
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 13:04Det är ju inte enbart temperaturen som styr om man tar på sig tightsen, eller ej. Vinden spelar stor roll. Är det bara vindstilla kan jag springa i shorts vid 5 grader, men blåser det snålt så har jag tightsen på vid 10 grader.
Det är ju inte enbart temperaturen som styr om man tar på sig tightsen, eller ej. Vinden spelar stor roll. Är det bara vindstilla kan jag springa i shorts vid 5 grader, men blåser det snålt så har jag tightsen på vid 10 grader.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 13:26Det är ju också skillnad på träning och tävling. På tävling ska det vara rejält kallt innan jag drar på mig tightsen, men om jag ska ut på ett lätt distanspass kan jag ta tights bara det är lite småkyligt. Kolla även den här artikeln: http://www.marathon.
Det är ju också skillnad på träning och tävling. På tävling ska det vara rejält kallt innan jag drar på mig tightsen, men om jag ska ut på ett lätt distanspass kan jag ta tights bara det är lite småkyligt. Kolla även den här artikeln: http://www.marathon.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 15:42Att tänka på vid regn är att byta om eller ta på sig varma kläder direkt efter ett pass eftersom man blir kall fort om man är blöt. I övrigt är det bara att acceptera vätan 😀
Att tänka på vid regn är att byta om eller ta på sig varma kläder direkt efter ett pass eftersom man blir kall fort om man är blöt. I övrigt är det bara att acceptera vätan 😀
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 20:03Vid längre lopp typ marathon å det är regnvarning så är naturligtvis kepan ett måste...vatten i önen i fem timmar är inge roligt. Handskar/vantar är oxså jättebra men dom brukar iofs bli genomvåta så då får man köra en "Jesper Blomkvistare"...dvs dra ner
Vid längre lopp typ marathon å det är regnvarning så är naturligtvis kepan ett måste...vatten i önen i fem timmar är inge roligt. Handskar/vantar är oxså jättebra men dom brukar iofs bli genomvåta så då får man köra en "Jesper Blomkvistare"...dvs dra ner
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 11:40Ok, tack för alla svar! Inser att det bara är att acceptera att där med att bo i regnbältet innebär att bli blöt på löpturen 😀
Ok, tack för alla svar! Inser att det bara är att acceptera att där med att bo i regnbältet innebär att bli blöt på löpturen 😀
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 17:35Jag funderar just över benen. Sprungit mornar med nollgradigt sista veckan, frost på marken och is på vattenpölarna eller så har det blåst och regnat. Haft vanliga långa tajtsen på, några gånger med de korta under mot vinden.
Har ett vagt minne av att ng
Jag funderar just över benen. Sprungit mornar med nollgradigt sista veckan, frost på marken och is på vattenpölarna eller så har det blåst och regnat. Haft vanliga långa tajtsen på, några gånger med de korta under mot vinden.
Har ett vagt minne av att ng
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 19:39Lingling:
Förra vintern sprang jag med Crafts lättfodrade "fladdriga löparbyxor" - då det var kallare än -15 använde jag dessutom underställ. De funkade bra!Nu har jag investerat i ett par vintertights. Hittills har det inte varit kallare än cirka nollg
Lingling:
Förra vintern sprang jag med Crafts lättfodrade "fladdriga löparbyxor" - då det var kallare än -15 använde jag dessutom underställ. De funkade bra!
Nu har jag investerat i ett par vintertights. Hittills har det inte varit kallare än cirka nollg
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 19:42Underställ under långa tajts går alldeles utmärkt, men det måste vara en bit kallare för att det ska bli bekvämt. Vid cirka -5 brukar jag dra på mig dom. Jag kör med Craft underställ och varierande fabrikat på tajtsen (Nke, Newline, Craft).
Underställ under långa tajts går alldeles utmärkt, men det måste vara en bit kallare för att det ska bli bekvämt. Vid cirka -5 brukar jag dra på mig dom. Jag kör med Craft underställ och varierande fabrikat på tajtsen (Nke, Newline, Craft).
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 19:51Nu var det väldigt många röster på långa tights med underställ, men jag (som får för mig att jag skulle tycka det var galet tight med nåt UNDER mina tighta tights, har funderat på att ha ett par överdragsbyxor (vindtäta och kanske lite fleecefodrade) utan
Nu var det väldigt många röster på långa tights med underställ, men jag (som får för mig att jag skulle tycka det var galet tight med nåt UNDER mina tighta tights, har funderat på att ha ett par överdragsbyxor (vindtäta och kanske lite fleecefodrade) utan