Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är slut med fladder för min del. Köpte ett par vintertajts för att åka skidor i för nåt år sedan, och dom var så mycket skönare att springa i än underställ och fladderbyxor. Känner mej inte helt bekväm i tajta byxor, men efter att ha börjat cykla och

Jag hittade en rolig funktion på Runner World-sajten:
En klädväljare.
Gå in under Tools på
"What should I wear?"
Den föreslår kortfladderbyxa när det är +5C .... iaf om man säger att man gillar att vara sval .... 😀

På tävling skulle jag också ha fladdershorts om det var +5 grader, annars är det definitivt tights som gäller.

Jo tävling förstås ... men hur stor andel av ens totala springtid är det? 🙂

Den enda tid som räknas. 🙂

😀
Så kan man se det. Men ska träningen för tävling bli av så ska man nog se till att den är "lam" obekväm, tex vad gäller temperaturen.

Jag skulle vilja ha en utveckling på det här med underställ.

Jag kör i Dobsoms R90, dvs fladder, och brukar nöja mig med t-shirt under vindjackan.

Det börjar dock bli lite kyligt, när det är 4-5 grader och blåsigt på Östgötaslätten, så nu är frågan vad

Jag använder en långärmad (eller ibland en kortärmad) funktionströja under min "fladderjacka" som iofs sitter rätt så tight....

Jag har cyklat iförd en Craft ProZero Extremeundertröja under cykeltröjan i 30-gradig värme i Valtellina. Det var förvånansvärt uthärdligt. Jag är beredd att utnämna Craft ProZero Extreme till en superprodukt...

Jag tycker det är jätteviktigt att det inte fladdrar det minsta närmast kroppen när det regnar (och är lite kallt samtidigt). Ett vått klädesplagg blir iskallt och kyler när det fladdrar mot kroppen. Är det tight blir det mer ett "våtvarmt" omslag som int