Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jo, att det ska vara tight närmast kroppen, det har jag ju begripit, men SEN då? När de där tighta sakerna inte är tillräckligt varma? Vad ska man ha på ÖVER dem då?

Vad har skidåkare för kläder, och varför skulle inte löpare kunna ha dem?

> Vad har skidåkare för kläder, och varför skulle inte löpare kunna ha dem?

Kådisdräkt. Be my guest...

Har man tights på underkroppen så känns det som man är halvvägs där redan.

Jag gillar mina prozeroXtrem också, men jag gillar faktiskt mitt cool-linne också, funkar väldigt bra under en "vanlig" långärmad tröja t ex, så jag funderar på en t-tröja också.
Mina skidbyxor känns än så länge lite för tjocka att springa i - men ajg fu

Vad gäller underställ under vindjackan/fladderbyxorna så säger jag bara merinoull (L) Finns i olika tjocklekar, beroende på väderlek och hur frusen man är.

Har hört fantastiskt mycket tt om Craft Storm tights, har dock inte provat att springa i dem. Bar

Ja jag gillar crafts grejer för det mesta, men jag tycker deras idéer om kroppsform inte alltid verkar stämma så bra på mig :/ o det är ju lite trist.
Funderar på andra märken, hur sitter deras prylar, hur sk man se ut för att de ska sitta bra?

http://www.ullmax.se
har underställ i både microfiber (billigt) och merino som Anne nämner. Bra prylar. Varma löparsockor har dom också.

Älskar mina Craft pro zero extreme. Så här års händer det att jag använder tröjan med bara en reflexväst över - funkar utmärkt. Ner till -10 räcker det med en jacka över tröjan. Under -10 stannar jag inne och hoppas på bättre väder dagen efter, har funkat

Efter att ha läst vad ni andra har att säga tycker jag fortfarande att det verkar som att det bekvämaste vore att ha sina långa tights närmast kroppen (men inte vintertights, eftersom så många har sagt att de känns otympliga att springa i) och sen nåt vin