Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNybörjarfråga
You need to log in to create posts and topics.

WORD! (H)

Fredrik Bergljung....morgonjoggare å trådskapare...du joggar men har ändå vissa pretentioner vad gäller ämnet löpning...typ. Kan du inte utveckla lite av dina tankar...Våra hjärnceller är nu helt slut å kaputt....så kan du inte köra en liten rad kring det

Och ingen har ens med en stavelse nämnt hybridvarelsen "jöggaren"!

Kjell: äran av att ha startat trådan är inte min. Men visst: jag var tidigt inne med ett inlägg som tydligen var mer kontroversiellt än jag kunde ana.

För mig är frågan om vad som är jogging och vad som är löpning av absolut största ointresse. Men säger

Vajert Fredrik...å tack ska du ha.!
Kött på benet ökar ju direkt förståelsen...å helt plötsligt så hajar man rubban å stuban av ditt inlägg..(Tror jag..)?! Nästan roligt det där med sekunderna kring hela timmar...3, 4 eller tom 5...Hur man än beter sig så

Funderade lite till över semantiken. Det stämmer ju att ordet joggning används i träningsprogram och då betyder det (med ett undantag?) alltid relativt mitt maxläge, inte under/över en viss hastighet. T ex i träningsprogram som "Tjejmilen på 60 minuter",

Lingling, bra inlägg och analys. Och alla definitioner som getts i tråden är ju rimliga på sitt sätt. Jag tycker att man ska vara på det klara med att definitionen varierar i olika sammanhang, och att relevant definition oftast ger sig utifrån sammanhange