Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNybörjarfråga
You need to log in to create posts and topics.

Jag är löpare!!! Enligt Mickes test.. Hade 5 ja svar..
Men jag känner mig ju som en löpare också, även om min hastighet inte alltid är den snabbaste..
Vet att en del skulle kalla det för joggande, lufsande m.m. Men som många redan skrivit så handlar det v

Kan det inte ha med steglängden att göra?
http://www.letro.se/aspshop/dokument/teknisk_information_fotsensor.pdf

Sen kanske steglängden kan förhålla sig till sin egen längd.
För den bör ju skilja sig om man är 1,60 eller 2 m.

Anders: vad är det i dina inlägg och i din definition du inte tycker jag förstår?

Det finns olika slags definitioner på begrepp och de har oftast olika relevans i olika sammanhang. Din definition må vara användbar inom en viss kontext (visa mig gärna vi

Är det verkligen någon som tror på fullt allvar att vi kommer att komma fram till och bli överens om en definition i den här frågan och i den här tråden? 😉

Jag vet bara att jag, (som f.ö. aldrig skulle kalla mig för varken löpare eller joggare, men det

"Ett alternativt sätt att gripa sig an problemet är att stipulera: En löpare är den som eftertänksamt, målmedvetet, och i enlighet med en upplagd plan (träningsschema) ständigt strävar efter att förbättra sina resultat på respektive distans. En joggare är

När Mustafa Muhammed joggar, får nog många andra "löpa" för att hänga med. Så mycket för de definitionerna...

Då jag var i Monte Gordo i våras såg jag vid ett par tillfällen en kille som var ute och gångtränade samtidigt som en tjej sprang för fullt bredvid för att hålla samma fart!

Så jag tycker vi kan komma överens om iaf att jogging/löpning är individuellt!

Ha, då är jag definitivt en joggare, enligt testet. 😀 Jag har aldrig ansett att svett är syfte eller defintion på träning, det är en bieffekt som jag lika gärna är utan. Svettas det är bastun till för!
Träning syftar till bättre resultat, prestanda och

Jag är definitivt en löpare, enligt testet. Träning utan svett är inte träning för mig. 🙂

Fö tycker jag som Anders; en joggare springer sin lilla runda 3 dagar i veckan för att få frisk luft, rensa skallen eller skapa utrymme för att kunna "unna" sig g