Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:44Löpare håler högre fart än gångare, det säger sig själv.
Löpare håler högre fart än gångare, det säger sig själv.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:475000 m Stefan Johansson, Krogsereds IK 18.51,1 Strömstad 18.7 93
10 000 m Stefan Johansson, Enhörna IF 39.02,1 Örnsköldsvik 8.7 955000 m Madelein Svensson, Forsmo IF 21.09,26 Köpenhamn, DAN 25.8 92
10 000 m Madelein Svensson, Forsmo IF 42.13,7 Fana, NO
5000 m Stefan Johansson, Krogsereds IK 18.51,1 Strömstad 18.7 93
10 000 m Stefan Johansson, Enhörna IF 39.02,1 Örnsköldsvik 8.7 95
5000 m Madelein Svensson, Forsmo IF 21.09,26 Köpenhamn, DAN 25.8 92
10 000 m Madelein Svensson, Forsmo IF 42.13,7 Fana, NO
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:49Malin (t+)
"Ja!
Vem vill bli neddegraderad till joggare (som uppenbarligen är långsammare och "sämre"Smiley när man kan vara löpare (och vara himlans nöjd med sig själv och sin träning)? "Jag vidhåller att det är en fråga om Attityd.
Malin (t+)
"Ja!
Vem vill bli neddegraderad till joggare (som uppenbarligen är långsammare och "sämre"Smiley när man kan vara löpare (och vara himlans nöjd med sig själv och sin träning)? "
Jag vidhåller att det är en fråga om Attityd.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:50Nej, joggare med ett svävande steg.
Gångare ska ha en fot i marken hela tiden, om jag inte är fel på det?
Det finns en mer teknokratisk formulering.
Nej, joggare med ett svävande steg.
Gångare ska ha en fot i marken hela tiden, om jag inte är fel på det?
Det finns en mer teknokratisk formulering.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:51Fredrika: exakt!
Fredrika: exakt!
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:51Catrin & Fredrika: Läs först noga, förstå sedan, kritisera sist.
Catrin & Fredrika: Läs först noga, förstå sedan, kritisera sist.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:56Jag kritiserar inte, jag ifrågasätter!
Men fortfarande: Man kan springa lika fort som någon annan joggar, eller jogga lika fort som någon annan går.
Jag kritiserar inte, jag ifrågasätter!
Men fortfarande: Man kan springa lika fort som någon annan joggar, eller jogga lika fort som någon annan går.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 12:13Är du löpare eller joggare? Här kommer Mickes test:
1. Du kan redogöra för begreppet "överpronation": Ja Nej
2. Du kan peka ut på din kropp var dina "hamstrings" sitter: Ja Nej
3. När du ser en säkerhetsnål så är din första tanke "numme
Är du löpare eller joggare? Här kommer Mickes test:
1. Du kan redogöra för begreppet "överpronation": Ja Nej
2. Du kan peka ut på din kropp var dina "hamstrings" sitter: Ja Nej
3. När du ser en säkerhetsnål så är din första tanke "numme
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 12:14Jogga är något man gör.
Löpning är något man kan vara.
Jogga är något man gör.
Löpning är något man kan vara.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 12:32Anders, det är inte så svårt att förstå, man kan helt enkelt ha olika syn på det.
Jag tycker att Fredrikas infallsvinkel på frågan var bra. Distinktionen löpning/joggning har bara en praktisk betydelse i samband med begrepp som t.ex. "joggvila", och i de
Anders, det är inte så svårt att förstå, man kan helt enkelt ha olika syn på det.
Jag tycker att Fredrikas infallsvinkel på frågan var bra. Distinktionen löpning/joggning har bara en praktisk betydelse i samband med begrepp som t.ex. "joggvila", och i de