Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnybörjargrupp ideér?
You need to log in to create posts and topics.

löparklubben det gällde var uppsala LK. Jag tänkte bara "sondera" terrängen lite, innan vi drog uppd en slutgiltliga planen.
att det finns intresse tror jag säkert. det som hadde varit intressant att veta är hur och vad ni som nyligen börjat springa tycke

Jag skulle dels vilja få hjälp med intervaller och backpass och liknande, dels få motivation till att faktiskt göra dem och dels tips på hur man gör.

Men det jag nästan mest vill är att få personlig feedback och hjälp kring funderingar som: Hur ska jag l

Helena, var du med och sprang ändå, fast de skulle springa långt i 5.30-tempo? Hur gick det?

Förstår att det inte kändes så kul om du hade läst dig till att det skulle räcka med 3-4 km löpning för att kunna vara med. 🙁

Ett vanligt problem med intervaller i grupp där det skiljer MYCKET mellan snabbaste o långsammaste löparen är att de snabbaste försvinner i horisonten och de långsammaste knäcks en efter en och sen tröttnar på löpning.

Vi har löst det med följande 2 små

Bra idé!

Tack för alla tips! jag återkommer med mer info när vi lagt den slutgiltliga planen.
roligt att se att det verkar finnas ett intresse hos flera som faktiskt bor här i stan. hoppas vi ses i vår.

Precis en sådan grupp skulle jag definitivt anmäla mig till.. Att den dessutom är i Uppsala är ju ett stort plus.
Annars finns det ju inte så mycket för oss som mest motionsspringer.

Va kul, jätte bra ide`Det skulle jag vara med, men jag bor på landet ingen som känner här joggar, det är jag ensam under sommartiden. På vinter kan jag inte jogga här, det är halt och "jävligt" på vägana. Försöker jogga på löpbandet på gym fast det är så,

Åh vad jag skulle vilja att sådana möjligheter finns där jag bor.

Jag vill framför allt lära mig att springa ordentligt med ett bra löpsteg, jag vill ha motivationshöjande sällskap och jag vill få bättre koll på hur jag tränar optimalt för att förbättra

Jag måste sälla mig till jubelgruppen här, precis en sådan grupp jag gärna skulle gå med i :). För teknik, pepp och för att lära sig något.

Hänger kvar i trådarna och hoppas på liknande Stockholmsinitiativ