Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNycklar+Mobil=Problem
You need to log in to create posts and topics.

Jag hatar att bära en massa saker, helt enkelt.
Storhandlar gör jag med cykel (korg och pakethållare och i värsta fall någon kasse på styrstången) eller bil, så man kan köra så nära dörren som möjligt.

Har också ofta mobil med av säkerhetsskäl, och EN nyckel (hem, eller till bilen). Försöker även ta med en liten elastisk binda, men såna är klumpiga.

Har också goda erfarenheter av "hitlerbindel" (hållare på överarmen, se Sylvias). Finns även varianter f

Låter som om killarna får ge sig ut och köpa en sport-BH för att få med sig alla prylar:-)

Själv har jag en nyckel liggande löst hemma som jag stoppar ner i den lilla fickan på byxorna (innerficka fram) när jag springer, mer har jag inte med mig. Är det

Jag har faktiskt också en "springnyckel", som iofs från början är tänkt att ha så att jag kan byta tillbehörsnyckel till den (jag häktar enkelt på antingen cykelnyckeln eller nyckel till mopeden eller bilnyckeln på haken till hemnyckeln).

Den får plats i

Ghettolösning från en nybörjare;

Min lösning är att stoppa nycklarna och mobilen i en ica kasse, linda in, och stoppa i byxfickan. Studsar inte alls. Går nog inte så bra för personer med tighta byxor men det är en billig lösning som fungerar perfekt.

Jag har några bra fickor på mitt vätskebälte så springer med det när jag behöver ha nycklar osv. I bältet har jag plats för mobil (om jag springer vilse vilket har hänt), MP3, nycklar och färdbeskrivning om det är en ny runda. Dessutom hoppar inte sakerna

Byxfickor?? Du handlar inte på damavdelningen DU inte.. 😉

Jag längtar efter att det ska bli så svalt (somliga skulle säga kallt...) så att det går att springa i sin soft shell-jacka utan att bli helt kokt i den... *drömmande blick=PÅ!*

Lena: He he. Mobilen i sportbhn kanske är värt att pröva, men mår den verkligen av att bli så blöt/fuktig? Iaf jag svettas en del när jag tränar. Kanske skulle kunna linda in den i plast eller nått så att den inte bli fuktskadad...

På damavdelningen finns inga fickor innanför byxorna, nej. Jag har dels köpt herrbyxor med fickor, men jag har även sytt i små fickor på byxorna från damavdelningen. Handlarna tror ju att vi alltid har handväskor med oss, så därför görs inga fickor i dam

De kanske går efter; Ska man vara fin får man lida pin? (även i sportkläder) 😀