Quote from Guest on 12 June 2010, 04:13Hittade ingen lämplig tråd, men det kanske beror på att det är sent och jag är trött.
Jag är en grabb (man?) på snart 20 fyllda som aldrig har tränat förut, mer än spelat lite fotboll på skoj med kompisar som tänkte dra igång med träning, och först och
Hittade ingen lämplig tråd, men det kanske beror på att det är sent och jag är trött.
Jag är en grabb (man?) på snart 20 fyllda som aldrig har tränat förut, mer än spelat lite fotboll på skoj med kompisar som tänkte dra igång med träning, och först och
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 04:23Skor är verkligen A & O! Skaffa ett par som passar Dig. Kolla på Runstore eller Löplabbet, även sportkedjorna har kunnig personal. Men få ordentlig hjälp.
Kläder, speciellt t-shirt i funktionsmaterial kan vara skönt att använda. Finns från runt hundring
Skor är verkligen A & O! Skaffa ett par som passar Dig. Kolla på Runstore eller Löplabbet, även sportkedjorna har kunnig personal. Men få ordentlig hjälp.
Kläder, speciellt t-shirt i funktionsmaterial kan vara skönt att använda. Finns från runt hundring
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 09:27Om du är nybörjare gällande träning är det nog lämpligt att börja lugnt.
Löpning 2-3 gånger i veckan kanske? Börja mjukt och öka distansen allt eftersom.
Ett tips är att få med någon kompis, att träna tillsammans är roligast och håller uppe motivationen i
Om du är nybörjare gällande träning är det nog lämpligt att börja lugnt.
Löpning 2-3 gånger i veckan kanske? Börja mjukt och öka distansen allt eftersom.
Ett tips är att få med någon kompis, att träna tillsammans är roligast och håller uppe motivationen i
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 09:27dubbelpost..
dubbelpost..
Quote from Elias Engqvist on 12 June 2010, 09:35Det bästa är dock att försöka hitta en löparklubb där du kan få hjälp med löpteknik redan från början - mycket viktigare än skor då det gäller att inte bli skadad!
Det bästa är dock att försöka hitta en löparklubb där du kan få hjälp med löpteknik redan från början - mycket viktigare än skor då det gäller att inte bli skadad!
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 10:06Välkommen upp ur soffan! Du har kommit helt rätt 🙂 Köp bra skor och planera träning. Om du inte har möjlighet att köpa skor ju idag så föreslår jag att du bokar in promenader tre gånger i veckan. Ti+ to ca 20 min och ca 30 på lö. Så att du kommer i gång
Välkommen upp ur soffan! Du har kommit helt rätt 🙂 Köp bra skor och planera träning. Om du inte har möjlighet att köpa skor ju idag så föreslår jag att du bokar in promenader tre gånger i veckan. Ti+ to ca 20 min och ca 30 på lö. Så att du kommer i gång
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 10:44Grattis! Till skillnad från många av oss andra här reser du dig ur soffan i unga år. Hur är din fysiska status nu? Övervikt eller normal? Rörlig eller blir du trött av att cykla/gå några kilometer?
Vad jag vill säga är att om du inte är i riktigt dålig f
Grattis! Till skillnad från många av oss andra här reser du dig ur soffan i unga år. Hur är din fysiska status nu? Övervikt eller normal? Rörlig eller blir du trött av att cykla/gå några kilometer?
Vad jag vill säga är att om du inte är i riktigt dålig f
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 10:47Välkommen! Vad roligt att du vill börja springa!
Jag tror att det är viktigt att inte sätta upp för höga mål i början, försök att skynda långsamt. Om det råkar bli så att du inte alltid kommer iväg på löprundor så är det viktigt att inte "straffa" sig s
Välkommen! Vad roligt att du vill börja springa!
Jag tror att det är viktigt att inte sätta upp för höga mål i början, försök att skynda långsamt. Om det råkar bli så att du inte alltid kommer iväg på löprundor så är det viktigt att inte "straffa" sig s
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 13:00Fan vad kul med så många svar så snabbt, det är verkligen en morot för mig 🙂
Min fysiska status hade kunnat vara bättre 🙂 Jag har en liten övervikt, aka kulmage, så målet är väl att gå ner kanske 4-5 kilo, och få en bättre kondition. Konditionen idag är
Fan vad kul med så många svar så snabbt, det är verkligen en morot för mig 🙂
Min fysiska status hade kunnat vara bättre 🙂 Jag har en liten övervikt, aka kulmage, så målet är väl att gå ner kanske 4-5 kilo, och få en bättre kondition. Konditionen idag är
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 13:17Inne i stan finns t ex IF Linnea på söder: http://www.linnealopning.se/
och Fredrikshofs FIF på Östermalm: http://www.fredrikshof.org/langdistans/
Det finns klubbar i förorterna runt stan också, beroende på var du bor.Ett lopp på 5-10 km kan kanske var
Inne i stan finns t ex IF Linnea på söder: http://www.linnealopning.se/
och Fredrikshofs FIF på Östermalm: http://www.fredrikshof.org/langdistans/
Det finns klubbar i förorterna runt stan också, beroende på var du bor.
Ett lopp på 5-10 km kan kanske var