Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNykomling - Tips&Trix?
You need to log in to create posts and topics.

c25k är ett finfint träningsprogram för såna som oss tycker jag. testa det. (googla). det är svårt att känna att man misslyckas, såvida man inte går ut för hårt och springer för snabbt när man ska springa. det är en ganska trevlig känsla att veta att man

Jag började jogga förra sommaren och kan berätta om mina erfarenheter. Första månaden tog jag det riktigt lugnt, främst beroende på att jag haft problem med mina benhinnor under lång tid. Under den månaden tog jag mest långa promenader och la in korta jo

Det låter skitbra att ha som drivande, ett program att följa. Jag anälde mig till C25k. Känner mig extremt taggad just nu, är lite småsjuk så tänkte ta det lugnt imorgon men kanske sticka iväg och köpa ett par riktiga dojjor på löplabbet då. Jag ska kolla

Jag tänker sticka ut hakan och säga att det inte finns riktigt bra skor på löplabbet och liknande. Mitt råd till dig är att springa barfota till en början för att lära dig vettig teknik redan från början, normala löparskor bara uppmuntrar till dåliga vano

Johannes:
Tror inte att det är omöjligt att iaf klara 5km i oktober, beror iof lite på hur din grundkondition är.

Jag började springa för ca 4 månaders sen och då klarade jag knappt 100m innan orken var totalt slut, detta trots att jag cyklar en hel del

Då säger jag så här,tvärtemot det Olle säger! Det "finns" bra skor på löplabbet,och liknande butiker! Men vill du få ont i fötterna av kottar och stenar och annat som hör naturen till,så spring barfota,och långpass på 5-10min i början,det kan ta lång tid

Tomas, du kanske ska hålla dig till att kommentera det du faktiskt vet något om? Bara en ödmjuk önskan så här på natten. Sedan undrar jag på vilken löplabbet-butik du hittat som säljer skor som inte är högre i hälen än framfoten och alltså inte uppmuntrar

Hur många ser du springa barfota i någon halvmara tex,,vad beror det på?Varför denna uppmuntran till barfotalöpning,är det löpningens frälsning,en liten undran från mig?Vad säger du till dem som får problem med sina fötter! Fast du kanske jobbar som ortop

Vilket engagemang! 🙂
Jag tror jag ska börja med att ha skorna på fötterna i alla fall. Mästadels för att det finns massa grus och glas där jag hade tänkt springa.

Då sätter jag upp 5 kilometersloppet i oktober som mål!
Imorgon bär det av förbi IKEA fö

Nja, rätt skor och rätt skor, det viktiga är att man inte har ett dåligt löpsteg för då löper (!) man stor risk att bli skadad - det är därför Olle säger att du ska börja barfota för då är det SVÅRT att sätta ner fötterna fel då man springer och du får on