Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNykomling - Tips&Trix?
You need to log in to create posts and topics.

Tomas: Läs mitt första inlägg igen och lägg ihop det med det Christer skriver här ovan så får du hela svaret. Har som sagt ingen lust att debattera det här en gång till, det har redan gjorts till förbannelse.

”Sedan blir det en lat dag framför VM innan jag drar igång med C25, 100 armhävningar och 200 situps på måndag. (3 olika träningsprogram).”

Då blir mitt råd till dig att inte lägga in alla tre träningsprogrammen i din kalender… Det viktiga är antagligen s

Har du K O N T I N U I T E T i din träning kommer du bli förvånad över hur snabbt förändringar kommer. Första året minns jag som en konstant runners high!

det första tre månaderna är nyckeln till framgång - jag har fått igång många i min omgivning och en

Det är ju tur att alla fötter är uppbyggda på samma sätt! Du behöver inte debattera detta en gång till Olle,det är OK! Kanske någon annan kan svara på varför det är så få som springer barfota i långlopp? Och då menar jag barfota,för det är väl det som är

Nope. Vitsen med barfotalöpning är vettig teknik. Att springa barfota är mer eller mindre självkorrigerande teknikträning, det gör helt enkelt ont att göra fel. Att sedan så få bra löpare springer utan skor är en ekonomisk fråga, de kan redan tekniken eft

Det är din övertygelse Olle! Den Accepterar jag,men jag är fortfarande inte riktigt överens med dig i att det "inte" finns skor som är bra på löplabbet etc! Och så är jag övertygad om att barfotalöpning "inte" passar alla,jag har vänner som fått problem m

Hmm - utan att veta för mycket om barfotalöpning måste jag nog hålla med. För att få kontinuitet i löpträningen i vårt land kan jag inte se nyttan med barfota. Vissa av mina löppass genomförs i -20 och 50cm snö osv...

Min rekomendation är snarast att lö

De som får problem gör för mycket och för snabbt i de allra flesta fall. Det gäller så väl barfotalöpare som de som springer i skor.

Vad det gäller fötter är det så att alla faktiskt i grunden är lika om det inte ligger någon sjukdom eller missbildning b

Det är nog så att det "inte" behöver vara något fel på fötterna,ja fötterna ter sig lika på spädbarn,men inte hos vuxna som börjar löpträna,ta mig tex,som väger77kg och en tjej som väger 48kg och en som väger 130kg kilo!Och vi har haft olika typer av skor

Tomas, läs vad jag skrev igen. Ordagrant.