Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 09:36.
Edit: Många har lyckats få till bra teknik även med skor, för TS kan t ex kontakt med löparklubb vara ett sätt att lära sig rätt från början. Annars hävdas det också att ökad löpstyrka ger bättre teknik, så varierad träning i vettig mängd med skor tord
.
Edit: Många har lyckats få till bra teknik även med skor, för TS kan t ex kontakt med löparklubb vara ett sätt att lära sig rätt från början. Annars hävdas det också att ökad löpstyrka ger bättre teknik, så varierad träning i vettig mängd med skor tord
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 10:23Anna, klart det fins många sätt att lära sig god teknik. Orkar inte läsa hela diskussionen igen men det känns som om jag sagt det hela tiden. Att jag framhåller just barfotalöpning handlar mest om de inbyggda bromsarna faktiskt, det gör helt enkelt förban
Anna, klart det fins många sätt att lära sig god teknik. Orkar inte läsa hela diskussionen igen men det känns som om jag sagt det hela tiden. Att jag framhåller just barfotalöpning handlar mest om de inbyggda bromsarna faktiskt, det gör helt enkelt förban
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 10:39Varför göra löpning så svårt?
Spring/gå 5 km 2-3 pass i veckan. Börja lugnt och öka försiktigt. Strunta i att springa fort. För en frisk oskadad människa som inte är gravt överviktig är det inga som helst problem att klara en mil framåt oktober.
Varför göra löpning så svårt?
Spring/gå 5 km 2-3 pass i veckan. Börja lugnt och öka försiktigt. Strunta i att springa fort. För en frisk oskadad människa som inte är gravt överviktig är det inga som helst problem att klara en mil framåt oktober.
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 10:42Krister (t+)
Mycket av nöjet för mig ligger i enkelheten. Sen är lite löparkompisar aldrig fel för motivationen.
Krister (t+)
Mycket av nöjet för mig ligger i enkelheten. Sen är lite löparkompisar aldrig fel för motivationen.
Quote from Jonny Persson on 14 June 2010, 10:42Tack Krister. Det finns rätt mycket överteoretiserande på dessa löparforum...
Tack Krister. Det finns rätt mycket överteoretiserande på dessa löparforum...
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 10:43Exakt. Löpning är enkelt, det är därför jag gör det. Det är bara att ta av sig skorna och dra iväg... 😉
Exakt. Löpning är enkelt, det är därför jag gör det. Det är bara att ta av sig skorna och dra iväg... 😉
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 10:45Krister: (t+)
Krister: (t+)
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 11:14Edit: Raderat
Edit: Raderat
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 19:40Edit: Krister: (t-)
Ju större skadeproblem eller allvarligare sjukdom man själv har drabbats av ju mer ödmjuk borde man bli. Och kanske inte trivialisera andras såväl subjektivt som objektivt mindre problem.
"Varför göra löpning så svårt?" utnämns härme
Edit: Krister: (t-)
Ju större skadeproblem eller allvarligare sjukdom man själv har drabbats av ju mer ödmjuk borde man bli. Och kanske inte trivialisera andras såväl subjektivt som objektivt mindre problem.
"Varför göra löpning så svårt?" utnämns härme