Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 21:30Sylvia, vet inte om 15 mm just är så vanligt men över 10 är det på de flesta skor. Det är just det som gör mig kritisk till modern skodesign. Dämpning kan ni väl få ha om ni vill, jag klarar mig utan på de flesta underlag.
Anders: Det kan möjligen vara s
Sylvia, vet inte om 15 mm just är så vanligt men över 10 är det på de flesta skor. Det är just det som gör mig kritisk till modern skodesign. Dämpning kan ni väl få ha om ni vill, jag klarar mig utan på de flesta underlag.
Anders: Det kan möjligen vara s
Quote from Catharina Brattlin on 13 June 2010, 22:27Olle, det jag blev fundersam över var att Anders skrev "...men inte 40 mm under hälen och 15 mm framtill.". Då undrade jag bara hur han lyckades komma fram till det utan att skära sönder skon? För, inte kan man väl mäta utifrån hur skon ser ut inuti?
På
Olle, det jag blev fundersam över var att Anders skrev "...men inte 40 mm under hälen och 15 mm framtill.". Då undrade jag bara hur han lyckades komma fram till det utan att skära sönder skon? För, inte kan man väl mäta utifrån hur skon ser ut inuti?
På
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 22:33Sylvia, på en normal fot är ju i och för sig hålfoten också den högsta punkten så det enda måttet man kan gå efter i mitt tycke är just skillnaden mellan häl och framfot. Hur man mäter det är ett rätt intressant kapitel och jag har inget svar men jag har
Sylvia, på en normal fot är ju i och för sig hålfoten också den högsta punkten så det enda måttet man kan gå efter i mitt tycke är just skillnaden mellan häl och framfot. Hur man mäter det är ett rätt intressant kapitel och jag har inget svar men jag har
Quote from Catharina Brattlin on 13 June 2010, 22:48Olle, visst är det så att hålfoten utgör den högsta punkten även i en bra sko. Därav min undring hur Anders kunde komma fram till att framfoten var 15 mm tjock och hälen 40 mm? När den tjockaste delen eg borde vara i hålfoten, som på mina pjuck och så lån
Olle, visst är det så att hålfoten utgör den högsta punkten även i en bra sko. Därav min undring hur Anders kunde komma fram till att framfoten var 15 mm tjock och hälen 40 mm? När den tjockaste delen eg borde vara i hålfoten, som på mina pjuck och så lån
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 23:03Hela tiden var väl att ta i? Det har hittills bara hänt en gång att jag avbrutit och det var ett pass jag redan innan anade att jag inte borde gett mig ut på. Sedan är det också så att jag inte direkt ökat försiktigt den här säsongen, trodde att jag skull
Hela tiden var väl att ta i? Det har hittills bara hänt en gång att jag avbrutit och det var ett pass jag redan innan anade att jag inte borde gett mig ut på. Sedan är det också så att jag inte direkt ökat försiktigt den här säsongen, trodde att jag skull
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 23:33Johannes:
Om det är lättare för dig att genomföra situps och armhävningar direkt efter löppassen för att du då genomför dem, gör så. Kroppen är ju redan uppvärmd. Det viktigaste nu i början är att du faktiskt genomför de pass du vill.
Johannes:
Om det är lättare för dig att genomföra situps och armhävningar direkt efter löppassen för att du då genomför dem, gör så. Kroppen är ju redan uppvärmd. Det viktigaste nu i början är att du faktiskt genomför de pass du vill.
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 01:58Men herregud!
Hur kan man först skriva något i stil med "jag förespråkar barfotalöpning men vill inte debattera det igen, sök på forumet" och sedan gå igång och debattera barfotalöpning i den här tråden ändå?
Såg att det kommit 44 nya inlägg sedan jag l
Men herregud!
Hur kan man först skriva något i stil med "jag förespråkar barfotalöpning men vill inte debattera det igen, sök på forumet" och sedan gå igång och debattera barfotalöpning i den här tråden ändå?
Såg att det kommit 44 nya inlägg sedan jag l
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 06:57-Birkenstocks tofflor har också hålfoten som högsta punkt. Hur tänker deras designers?
-Flertalet tjockskor för löpning har markant högre häl, OK för att jag kan ha skarvat en mm eller två...
-Lite trixigt är det men det går att mäta innerhöjden utan slak
-Birkenstocks tofflor har också hålfoten som högsta punkt. Hur tänker deras designers?
-Flertalet tjockskor för löpning har markant högre häl, OK för att jag kan ha skarvat en mm eller två...
-Lite trixigt är det men det går att mäta innerhöjden utan slak
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 09:13Vart har denna tråd hamnat OT?
Vart har denna tråd hamnat OT?
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 09:26Anders, jag må vara frälst men inte av det de flesta tror. Det jag brinner för är god löpteknik, barfotalöpningen är bara ett verktyg för att lära sig det. Folk har bara en tendens att haka upp sig på just den skolösa delen och strunta i resten, tyvärr.
Anders, jag må vara frälst men inte av det de flesta tror. Det jag brinner för är god löpteknik, barfotalöpningen är bara ett verktyg för att lära sig det. Folk har bara en tendens att haka upp sig på just den skolösa delen och strunta i resten, tyvärr.