Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNykomling - Tips&Trix?
You need to log in to create posts and topics.

För att återgå till grundtråden..

Jag tror mycket väl att du kan klara 5 eller 10 km i oktober. Om du planerar att springa det så är mitt råd till dig att inte sätta någon tidsgräns utan du ska "bara" delta med mälsättningen att ta dig runt.

Angående

Jag tycker det är grymt kul att det finns engagemang kring olika frågor här på sidan. Jag har som sagt inte kört löpning med eller utan skor så jag vill inte argumentera med eller mot någon av er 😉

Ikea och Löplabbet blev inställt idag så får köra det i

Ja! Du kanske kan logga all träning och när du kommit upp i en viss träningsmängd (tid/antal tillfällen/antal km e dyl) så får du en belöning? Du kanske kan köpa något nytt träningsplagg eller gå på bio? Något som har lockelse för dig!

För att fortsätta trådkapningen :o)

Sko eller ej men det är dumt att i princip ALLA skor med dämpning för asfalt har mkt högre häl. På terräng/orienteringsskosidan finns det bra & tunna alternativ utan några high heels.

-Olle, du är en helt suverän deba

nja - löpning involverar hela kroppen, att lägga till fysträning är bara positivt. Ju mer desto oftare. I ditt fall spelar det ingen roll. Du kommer ha störst problem med din kardiovaskulära förmåga. Muskler utvecklas mycket snabbare nämligen. Så i ditt f

Fast, är man en obotlig asfaltslöpare borde ju de dämpade skorna för asfaltslöpning vara det bästa? Vill jag varva löpträningen med obanad skogsterränglöpning skaffar jag ju mig givetvis skor för det!

Vem går på en Nobelfest i samma kläder som man har ut

???

Anders, jag antar att det är mitt inlägg Du inte bergiper? 🙂

Du skrev; "Sko eller ej men det är dumt att i princip ALLA skor med dämpning för asfalt har mkt högre häl. På terräng/orienteringsskosidan finns det bra & tunna alternativ utan några high hee

Jo dämpning vill även jag ha på asfalt men inte 40 mm under hälen och 15 mm framtill. Typ 20 mm jämsöver?

(Har ett par suveräna terrängskor som är tunna och utan häl, men där är det som vi ju vet underlaget som står för dämpningen.)

Är det så stor skillnad? Försökte känna i mina nya skor, och tycker nog att den tjockaste delen är i hålfoten? Hur mäter Du då? Utanpå? Där känner Du väl inte innersulan?