Quote from Guest on 3 June 2013, 16:30Jag har hittills aldrig haft med mig vatten på mina löpturer då jag brukar klara mig utan. Nu har jag bestämt att jag ska springa en halvmara i höst och håller därför på att öka distansen på mina långpass. Jag köpte ett Nike vätskebälte med fyra småflasko
Jag har hittills aldrig haft med mig vatten på mina löpturer då jag brukar klara mig utan. Nu har jag bestämt att jag ska springa en halvmara i höst och håller därför på att öka distansen på mina långpass. Jag köpte ett Nike vätskebälte med fyra småflasko
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 16:40Tycker att det är lite av en vanesak, men är inte heller jätteförtjust i att springa med vätskebälte. Har provat både SOC och Perfekta, dock inte Nike. Tycker att det funkar bäst att ha det ordentligt tight spänt (vilket blev svårare när jag tappade ett a
Tycker att det är lite av en vanesak, men är inte heller jätteförtjust i att springa med vätskebälte. Har provat både SOC och Perfekta, dock inte Nike. Tycker att det funkar bäst att ha det ordentligt tight spänt (vilket blev svårare när jag tappade ett a
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 16:40Ibland kan man se till att lägga in en bensinmack, idrottsplats eller annat ställe med åtkomst till vattenkran på sin långrunda så slipper man släpa med vätska om det skulle behövas.
(På riktiga långlöppass brukade jag köra med en tjuga nedstoppad i ena
Ibland kan man se till att lägga in en bensinmack, idrottsplats eller annat ställe med åtkomst till vattenkran på sin långrunda så slipper man släpa med vätska om det skulle behövas.
(På riktiga långlöppass brukade jag köra med en tjuga nedstoppad i ena
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 16:47Mitt första vätskebälte skumpade och åkte upp, det andra satt som en smäck. Tror olika vätskebälten passar olika kroppsformer och löpstilar.
Mitt första vätskebälte skumpade och åkte upp, det andra satt som en smäck. Tror olika vätskebälten passar olika kroppsformer och löpstilar.
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 16:54Jag tycker att en bra vätskeryggsäck är smidigare än ett bälte, tvärtemot vad man kanske skulle gissa.
...och om du verkligen hade fyra stycken 160 cl -flaskor i bältet är det inte konstigt att det skumpade...
Jag tycker att en bra vätskeryggsäck är smidigare än ett bälte, tvärtemot vad man kanske skulle gissa.
...och om du verkligen hade fyra stycken 160 cl -flaskor i bältet är det inte konstigt att det skumpade...
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 16:54Jag har aldrig sprungit med vätskebälte, men jag köpte en nätt löparryggsäck (en Camelbak Hydropak) för ett tag sedan och den upplever jag som väldigt bekväm och inte alls störande. Kanske ett alternativ? Den rymmer 1,5 liter vätska och har ett fack för n
Jag har aldrig sprungit med vätskebälte, men jag köpte en nätt löparryggsäck (en Camelbak Hydropak) för ett tag sedan och den upplever jag som väldigt bekväm och inte alls störande. Kanske ett alternativ? Den rymmer 1,5 liter vätska och har ett fack för n
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 16:54Jag köpte ett bälte från SOC som jag inte använder för jag är inte nöjd med det.
Kolla runt i gamla trådar här på Funbeat så kan du få tips om bra bälten/ryggsäck för vätska.Om du vill ha tillgång till vätska och kan tänka dig att springa varv så gör d
Jag köpte ett bälte från SOC som jag inte använder för jag är inte nöjd med det.
Kolla runt i gamla trådar här på Funbeat så kan du få tips om bra bälten/ryggsäck för vätska.
Om du vill ha tillgång till vätska och kan tänka dig att springa varv så gör d
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 17:38Det känns som om de flesta vätskebälten är anpassade för rejält stora magar, tycker sällan eller aldrig det går att spänna dem tillräckligt hårt. Och jag är inte ens speciellt smal. För någon med midjemått under 80 cm måste det vara hopplöst. Har ett Perf
Det känns som om de flesta vätskebälten är anpassade för rejält stora magar, tycker sällan eller aldrig det går att spänna dem tillräckligt hårt. Och jag är inte ens speciellt smal. För någon med midjemått under 80 cm måste det vara hopplöst. Har ett Perf
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 17:43Perfektas bälte finns ju i olika storlekar där det minsta (small) passar 65-75cm i midjemått.
Perfektas bälte finns ju i olika storlekar där det minsta (small) passar 65-75cm i midjemått.
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 17:49Jag har 75 cm mage och perfekta stl M är alldeles lagom
Jag har 75 cm mage och perfekta stl M är alldeles lagom