Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 17:52Jo, jag vet. Tycker dock inte flaskorna/hållarna är något vidare på det bältet.
Jo, jag vet. Tycker dock inte flaskorna/hållarna är något vidare på det bältet.
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 21:32Vad säger ni om handhållen flaska?
Jag har kört några gånger nu med en liten (170ml) i handen eller innanför byxkanten, sitter dock bara tillräckligt bra om jag har kompressionstights. (Lite Faris al Sultan över det hela). Idag testade jag med en flaska
Vad säger ni om handhållen flaska?
Jag har kört några gånger nu med en liten (170ml) i handen eller innanför byxkanten, sitter dock bara tillräckligt bra om jag har kompressionstights. (Lite Faris al Sultan över det hela). Idag testade jag med en flaska
Quote from Funbeat user on 3 June 2013, 23:47För "korta långpass"
BILD:http://runswithrustyscissors.com/wp-content/uploads/2012/12/8292131558_37c8fd0b06_z.jpgFör långa långpass
BILD:http://images.liveinthephilippines.com/content/wp-content/uploads/2010/10/vanquis-blue-visa-credit-card1.jpg
För "korta långpass"
BILD:http://runswithrustyscissors.com/wp-content/uploads/2012/12/8292131558_37c8fd0b06_z.jpg
För långa långpass
BILD:http://images.liveinthephilippines.com/content/wp-content/uploads/2010/10/vanquis-blue-visa-credit-card1.jpg
Quote from Funbeat user on 4 June 2013, 07:51Tack för tips och råd. Mitt bälte är helt i kraftig resår så det går att spänna åt bra runt höfterna men i och med att man rör sig när man springer (nähä?) så glider det uppåt mot magen.
Hålla något i handen eller rygga skulle nog störa mig också, jag v
Tack för tips och råd. Mitt bälte är helt i kraftig resår så det går att spänna åt bra runt höfterna men i och med att man rör sig när man springer (nähä?) så glider det uppåt mot magen.
Hålla något i handen eller rygga skulle nog störa mig också, jag v
Quote from Funbeat user on 4 June 2013, 07:55Går det inte att ha bältet runt magen från början då?
Går det inte att ha bältet runt magen från början då?
Quote from Funbeat user on 4 June 2013, 08:16Har också provat men förkastat idén med vätskebälte. Kanske gav jag det inte en chans, för jag provade bara två gånger. Hur som helst klarar jag mig oftast utan vatten även upp mot 20-25 km. Är det varmt tar jag med mig 1-2 flaskor (0,5-1 liter) som jag p
Har också provat men förkastat idén med vätskebälte. Kanske gav jag det inte en chans, för jag provade bara två gånger. Hur som helst klarar jag mig oftast utan vatten även upp mot 20-25 km. Är det varmt tar jag med mig 1-2 flaskor (0,5-1 liter) som jag p
Quote from Funbeat user on 4 June 2013, 09:01Jag köpt en Camelbak Octane tror jag den heter. En ryggsäck med lite fack för mobil, nycklar etc och då ett vätskesystem på 1,5 eller 2 l. Minns inte men fullt tillräckligt. Den använder jag på riktigt varma dagar och långa pass. Springer jag runt 90 minu
Jag köpt en Camelbak Octane tror jag den heter. En ryggsäck med lite fack för mobil, nycklar etc och då ett vätskesystem på 1,5 eller 2 l. Minns inte men fullt tillräckligt. Den använder jag på riktigt varma dagar och långa pass. Springer jag runt 90 minu
Quote from Funbeat user on 4 June 2013, 09:09Jag tyckte också vätskebälte skumpade runt mycket. Sedan började jag jobba med min löpteknik och när min kropp slutade skumpa runt så mycket ja då satt vätskebältet mer still också. Kanske något att reflektera i det hela.
Jag tyckte också vätskebälte skumpade runt mycket. Sedan började jag jobba med min löpteknik och när min kropp slutade skumpa runt så mycket ja då satt vätskebältet mer still också. Kanske något att reflektera i det hela.
Quote from Christer Berg on 4 June 2013, 09:11Du menar att om vätskebältet inte är stilla så skuttar man fram som Bambi i löparspåret? 😀
Du menar att om vätskebältet inte är stilla så skuttar man fram som Bambi i löparspåret? 😀
Quote from Funbeat user on 4 June 2013, 09:20Om det vore lösningen skulle kvinnor inte behöva BH, det är bara att sluta skutta omkring 🙂
Om det vore lösningen skulle kvinnor inte behöva BH, det är bara att sluta skutta omkring 🙂