Quote from Funbeat user on 3 January 2008, 23:14Fia-Lotta
Kul tråd - inspirerar till nya prövningar 🙂 Jag vill ju gärna oxå få upp tempot i kroppen (läste i en annan tråd att Du fixat milen sub50 = FULLSTÄNDIGT KANON - GRATTIS!) så skovalet känns ju spännande! Är själv sugen på DS Trainer så nu får j
Fia-Lotta
Kul tråd - inspirerar till nya prövningar 🙂 Jag vill ju gärna oxå få upp tempot i kroppen (läste i en annan tråd att Du fixat milen sub50 = FULLSTÄNDIGT KANON - GRATTIS!) så skovalet känns ju spännande! Är själv sugen på DS Trainer så nu får j
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 07:35Någon som jag har funderat på nu på senaste är framfotslöpning och pronation. I mina ögon så är pronation något som till största del beror på hälen och om man landar på framfoten så borde inte pronationsstöd göra något. Samtidigt så kan man se det att du
Någon som jag har funderat på nu på senaste är framfotslöpning och pronation. I mina ögon så är pronation något som till största del beror på hälen och om man landar på framfoten så borde inte pronationsstöd göra något. Samtidigt så kan man se det att du
Quote from Urban Nilsson on 4 January 2008, 08:46Fia-Lotta: Läckra och bra. De passar mig också då jag har samma steg som du. Ska du skaffa DS racer också? Kanske för kortare tävlingar och rena intervaller?
DS Trainer är ju en träningssko och fungerar som vilka skor som helst. De är lättare och något m
Fia-Lotta: Läckra och bra. De passar mig också då jag har samma steg som du. Ska du skaffa DS racer också? Kanske för kortare tävlingar och rena intervaller?
DS Trainer är ju en träningssko och fungerar som vilka skor som helst. De är lättare och något m
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 08:53Men hur funkar det? Man sätter ju knappt i hälen och där är ingen större tyngd på hälen heller så det borde inte påverka. Jag har kört på DS Racer som även ska passa lätt pronation (som är perfekt för mig) så jag har försökt följa att inte köpa neutrala s
Men hur funkar det? Man sätter ju knappt i hälen och där är ingen större tyngd på hälen heller så det borde inte påverka. Jag har kört på DS Racer som även ska passa lätt pronation (som är perfekt för mig) så jag har försökt följa att inte köpa neutrala s
Quote from Urban Nilsson on 4 January 2008, 09:09I frånskjutet är inte hälen inblandad, bara framfot/tår. Beroende på hur dina ben/fötter är konstruerade kan foten behöva vara vinklad lite uppåt eller åt sidan (båda i mitt fall) för att inte skapa en pronation i frånskjutet.
Man kan träna bort viss del
I frånskjutet är inte hälen inblandad, bara framfot/tår. Beroende på hur dina ben/fötter är konstruerade kan foten behöva vara vinklad lite uppåt eller åt sidan (båda i mitt fall) för att inte skapa en pronation i frånskjutet.
Man kan träna bort viss del
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 09:15Det går tydligen att träna bort pronation helt och hållet. Det handlar antagligen om att när man bli snabbare och landar ännu mer på framfoten så går det bort. Men japp det blir att köra några få pass till våren med Nike Free men hade även tänkt investera
Det går tydligen att träna bort pronation helt och hållet. Det handlar antagligen om att när man bli snabbare och landar ännu mer på framfoten så går det bort. Men japp det blir att köra några få pass till våren med Nike Free men hade även tänkt investera
Quote from Urban Nilsson on 4 January 2008, 09:22Jag är lite skeptisk till att det går att träna bort framfotsdelen av min pronation. Det hänger nog mest ihop med att jag är hjulbent som Lucky Luke. Det vore skönt i och för sig.
Jag är lite skeptisk till att det går att träna bort framfotsdelen av min pronation. Det hänger nog mest ihop med att jag är hjulbent som Lucky Luke. Det vore skönt i och för sig.
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 09:25Ne all pronation går nog inte att träna bort.
Jag tror min pronation bara beror på att jag är svag i vissa delar. Men det är bara en gissning. Tilsl vidare kör jag på lättviktskor med lätt pronationsstöd i alla fall =)
Ne all pronation går nog inte att träna bort.
Jag tror min pronation bara beror på att jag är svag i vissa delar. Men det är bara en gissning. Tilsl vidare kör jag på lättviktskor med lätt pronationsstöd i alla fall =)
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 09:32Harald: Tack - jag är liiiite stolt måste jag erkänna. 😀
Daniel: Tack för skoförklaringen - nu känner jag mig tryggare. Ojdå, finns det racer också - ett steg till alltså att ta någon gång i framtiden..... (H)
Jag fick ju se filmen när jag sprang i slo
Harald: Tack - jag är liiiite stolt måste jag erkänna. 😀
Daniel: Tack för skoförklaringen - nu känner jag mig tryggare. Ojdå, finns det racer också - ett steg till alltså att ta någon gång i framtiden..... (H)
Jag fick ju se filmen när jag sprang i slo
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 09:34Men Karl - är du säker på att det har med "svaghet" att göra. Killen på RS sa tvärt om till mej - han sa att "man ser tydligt att du är väldigt stark i dina fötter och vrister, det syns på ditt löpsteg. Och jag pronerar ju.... (#)
Men Karl - är du säker på att det har med "svaghet" att göra. Killen på RS sa tvärt om till mej - han sa att "man ser tydligt att du är väldigt stark i dina fötter och vrister, det syns på ditt löpsteg. Och jag pronerar ju.... (#)