Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fia-Lotta
Kul tråd - inspirerar till nya prövningar 🙂 Jag vill ju gärna oxå få upp tempot i kroppen (läste i en annan tråd att Du fixat milen sub50 = FULLSTÄNDIGT KANON - GRATTIS!) så skovalet känns ju spännande! Är själv sugen på DS Trainer så nu får j

Någon som jag har funderat på nu på senaste är framfotslöpning och pronation. I mina ögon så är pronation något som till största del beror på hälen och om man landar på framfoten så borde inte pronationsstöd göra något. Samtidigt så kan man se det att du

Fia-Lotta: Läckra och bra. De passar mig också då jag har samma steg som du. Ska du skaffa DS racer också? Kanske för kortare tävlingar och rena intervaller?

DS Trainer är ju en träningssko och fungerar som vilka skor som helst. De är lättare och något m

Men hur funkar det? Man sätter ju knappt i hälen och där är ingen större tyngd på hälen heller så det borde inte påverka. Jag har kört på DS Racer som även ska passa lätt pronation (som är perfekt för mig) så jag har försökt följa att inte köpa neutrala s

I frånskjutet är inte hälen inblandad, bara framfot/tår. Beroende på hur dina ben/fötter är konstruerade kan foten behöva vara vinklad lite uppåt eller åt sidan (båda i mitt fall) för att inte skapa en pronation i frånskjutet.

Man kan träna bort viss del

Det går tydligen att träna bort pronation helt och hållet. Det handlar antagligen om att när man bli snabbare och landar ännu mer på framfoten så går det bort. Men japp det blir att köra några få pass till våren med Nike Free men hade även tänkt investera

Jag är lite skeptisk till att det går att träna bort framfotsdelen av min pronation. Det hänger nog mest ihop med att jag är hjulbent som Lucky Luke. Det vore skönt i och för sig.

Ne all pronation går nog inte att träna bort.
Jag tror min pronation bara beror på att jag är svag i vissa delar. Men det är bara en gissning. Tilsl vidare kör jag på lättviktskor med lätt pronationsstöd i alla fall =)

Harald: Tack - jag är liiiite stolt måste jag erkänna. 😀

Daniel: Tack för skoförklaringen - nu känner jag mig tryggare. Ojdå, finns det racer också - ett steg till alltså att ta någon gång i framtiden..... (H)

Jag fick ju se filmen när jag sprang i slo

Men Karl - är du säker på att det har med "svaghet" att göra. Killen på RS sa tvärt om till mej - han sa att "man ser tydligt att du är väldigt stark i dina fötter och vrister, det syns på ditt löpsteg. Och jag pronerar ju.... (#)