Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 13:43nu orkade jag inte igenom alla innläg, men....
ja jag är övertygad om att pronation går att träna bort.
man pronerar INTE för att man är stark.
är man inte bålstabil så kommer man inte att få bukt på alla små detaljer hur mycket man än lägger ner på det
nu orkade jag inte igenom alla innläg, men....
ja jag är övertygad om att pronation går att träna bort.
man pronerar INTE för att man är stark.
är man inte bålstabil så kommer man inte att få bukt på alla små detaljer hur mycket man än lägger ner på det
Quote from Sissel Svanøe on 4 January 2008, 13:44Jag förstår inte riktigt frågan! Ny utrustning är väl alltid av godo? 🙂
På Sylvesterloppet i Göteborg var löp- och skokliniken och sålde New Balance-skor illbilligt, så jag fick tag på ett par NB 902 för 200 kronor och det var de mest rosa skorna jag ha
Jag förstår inte riktigt frågan! Ny utrustning är väl alltid av godo? 🙂
På Sylvesterloppet i Göteborg var löp- och skokliniken och sålde New Balance-skor illbilligt, så jag fick tag på ett par NB 902 för 200 kronor och det var de mest rosa skorna jag ha
Quote from Urban Nilsson on 4 January 2008, 13:46Jessica: Hur ska jag träna bort min hjubenthet då? Det är ju den som gör att jag pronerar i avstampet.
Jessica: Hur ska jag träna bort min hjubenthet då? Det är ju den som gör att jag pronerar i avstampet.
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 13:49rent biomekansikt så får jag inte ihop att du skulle pronera av hjulbenthet, snarare tvärt om.
supination är bra mycket svårare att komma till rätta med.
har du kanske haft av något ledband?
rent biomekansikt så får jag inte ihop att du skulle pronera av hjulbenthet, snarare tvärt om.
supination är bra mycket svårare att komma till rätta med.
har du kanske haft av något ledband?
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 13:52"Avslutningsvis vill jag säga att man kan aldrig ha för många löpskor eller löp-toppar. Eller löpbyxor. Eller sportbh:s. Eller formsydda löpstrumpor. Eller tuffa Buffs.
Så är det "Jaaaaaa! 😀 Finns det något roligare än att skaffa nya sådana attiralje
"Avslutningsvis vill jag säga att man kan aldrig ha för många löpskor eller löp-toppar. Eller löpbyxor. Eller sportbh:s. Eller formsydda löpstrumpor. Eller tuffa Buffs.
Så är det "
Jaaaaaa! 😀 Finns det något roligare än att skaffa nya sådana attiralje
Quote from Urban Nilsson on 4 January 2008, 14:39Hjulbenta får en lätt vinkel utåt med foten. Jag står på ytterkanterna av fötterna men får avstampet med stortån.
Inget har någonsin gått av på mig.
Hjulbenta får en lätt vinkel utåt med foten. Jag står på ytterkanterna av fötterna men får avstampet med stortån.
Inget har någonsin gått av på mig.
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 15:03korekt anatomisk gång så rullar man från utsidan/baksidan av hälen till stortån. då utnytjar du bäst din kropps egen stötdämpning (alla dessa fantastiska mellanfotsben och ledband) och energi för att gå.
däremot så klarar inte hälbenet att man landar på d
korekt anatomisk gång så rullar man från utsidan/baksidan av hälen till stortån. då utnytjar du bäst din kropps egen stötdämpning (alla dessa fantastiska mellanfotsben och ledband) och energi för att gå.
däremot så klarar inte hälbenet att man landar på d
Quote from Urban Nilsson on 4 January 2008, 15:40Problemet är väl (efter som jag nu mer springer med framdelen av fötterna) frånskjutet. Om jag inte vinklar upp+sidan med framdelen av foten kommer benhinne inflammatinerna som räkningsskörden till löning. Svårt att träna bort.
Problemet är väl (efter som jag nu mer springer med framdelen av fötterna) frånskjutet. Om jag inte vinklar upp+sidan med framdelen av foten kommer benhinne inflammatinerna som räkningsskörden till löning. Svårt att träna bort.
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 15:54aha. då lutar du dig förlite frammåt. framfoten ska lämna marken för att du böjer knät inte för att du lyfter tåna
aha. då lutar du dig förlite frammåt. framfoten ska lämna marken för att du böjer knät inte för att du lyfter tåna
Quote from Urban Nilsson on 4 January 2008, 16:01Eh, näe. Så är det inte. Jag lyfter foten (underbenet) med knälyftet. Det fick jag studerat hos naprapaten på hans löpband. Problemet orsakar en sned fördelat frånskjut. Ortopeden tipsade mig att bygga upp under stortåns "trampdyna" med något och probleme
Eh, näe. Så är det inte. Jag lyfter foten (underbenet) med knälyftet. Det fick jag studerat hos naprapaten på hans löpband. Problemet orsakar en sned fördelat frånskjut. Ortopeden tipsade mig att bygga upp under stortåns "trampdyna" med något och probleme