Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOm Alkohol
You need to log in to create posts and topics.

Men så är ju inte Vätternrundan speciellt lång heller.

..och inte brukar den gå på en varm dag.

Håller med Stefan, ölen efter Vätternrundan är tradition och ska drickas, men god är den inte. Får generellt sett avsmak för alkoholhaltiga drycker när jag tränar mycket, så att stå över alkoholen känns inte som någon förlust.

Nu är det väl inte direkt en starköl man får, men även jag slogs av att den inte var så värst god.

Mattias: Ja, när ekonomin är knaper kan det hända att det slinker ner Cava, om maten är av sydländsk buffékarktär och solen skiner. 🙂

Måste säga att träningen har god effekt på drickandet. Man dricker mycket bättre som vältränad. Och tack vare att cykeln håller balansen åt en kommer man alltid hem. 🙂

cava är fint:)

Många proffscyklister är vinintresserade och mer eller mindre inbitna vinsamlare. Jag är ingen proffscyklist men jag grejar de andra punkterna. 🙂

Med familj, hus och jobb så räcker ibland knappt orken till träning. Att då dricka alkohol gör ökar inte direkt orken.
Dock så blir det ganska så hårt dom gånger jag dricker. Dricker inte så ofta en öl eller vin för att det bara är gott. Då dricker jag he

16 mil på cykel,sol 28 plus, vindstilla,långa backar. Spanien.
Gruppen samlas efter passet och trötta men nöjda tar vi en humleblandning medan vi utvärderar dagens bravader samt försöker vi hitta svaret på frågan - varför hamnar jag ständigt sist i klung