Quote from Guest on 26 January 2011, 22:40So, here goes;
Jag ska inte påstå att jag är vältränad, långt ifrån faktiskt. Men jag är heller inte otränad - jag är i nuläget mer tränad än jag var för några år sedan. Trots detta har jag noterat en väldigt jobbig (vad jag antar) bi-effekt. Sedan jag b
So, here goes;
Jag ska inte påstå att jag är vältränad, långt ifrån faktiskt. Men jag är heller inte otränad - jag är i nuläget mer tränad än jag var för några år sedan. Trots detta har jag noterat en väldigt jobbig (vad jag antar) bi-effekt. Sedan jag b
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 22:50+1. Det finns deodoranter som täpper till så man inte svettas på det stället man behandlar, men då börjar man svettas mer någon annanstans och eftersom jag inte är för mycket för att trixa med min kropp, har jag bara låtit det vara.
Köper aldrig kläder d
+1. Det finns deodoranter som täpper till så man inte svettas på det stället man behandlar, men då börjar man svettas mer någon annanstans och eftersom jag inte är för mycket för att trixa med min kropp, har jag bara låtit det vara.
Köper aldrig kläder d
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 22:57Jobbigt!!! Jag har gått omvända vägen, mest beroende på rejäl viktminskning.
Du vill väl inte höra det här, men det var en sån jäkla häftig upplevelse att helt plötsligt upptäcka att jag helt plötsligt behöver 5 minuter extra för att börja svettas vid ans
Jobbigt!!! Jag har gått omvända vägen, mest beroende på rejäl viktminskning.
Du vill väl inte höra det här, men det var en sån jäkla häftig upplevelse att helt plötsligt upptäcka att jag helt plötsligt behöver 5 minuter extra för att börja svettas vid ans
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 22:58Jepp, känner igen det där. Inte kul alls när svettningen bara plötsligt får för sig att jag just kör ett matathon fast jag är på väg in till ett kundmöte...
Men, en dag var det bara borta. Jag insåg nu när jag läste denna tråd att det var mycket länge se
Jepp, känner igen det där. Inte kul alls när svettningen bara plötsligt får för sig att jag just kör ett matathon fast jag är på väg in till ett kundmöte...
Men, en dag var det bara borta. Jag insåg nu när jag läste denna tråd att det var mycket länge se
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 23:01Även om jag inte önskar detta på någon, så känns det skönt att inte vara ensam 😉
Men ja, numera brukar jag få fokusera på att gå långsamt (jag är en person som går väldigt fort naturligt, men jag vill ju inte svettas) och att komma ihåg att ta extra tid
Även om jag inte önskar detta på någon, så känns det skönt att inte vara ensam 😉
Men ja, numera brukar jag få fokusera på att gå långsamt (jag är en person som går väldigt fort naturligt, men jag vill ju inte svettas) och att komma ihåg att ta extra tid
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 23:05Det är det samma för mig, jag har lätt för att börja svettas, och lättare ju mer "vältränad" jag är. Det är likadant för min mamma, och båda mina bröder, så jag har en vag teori om att det (delvis) är genetiskt.
Har tyvärr inga bra tips. Tyvärr har jag
Det är det samma för mig, jag har lätt för att börja svettas, och lättare ju mer "vältränad" jag är. Det är likadant för min mamma, och båda mina bröder, så jag har en vag teori om att det (delvis) är genetiskt.
Har tyvärr inga bra tips. Tyvärr har jag
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 23:11Kom just på att jag har ändrat mitt träningsbeteende.
Förr körde jag mindre tid/distans fast med i snitt högre puls. Nu tränar jag mer, men med lägre puls...
Ändringen stämmer in i tiden med när jag slutade svettas som ett såll...
Kom just på att jag har ändrat mitt träningsbeteende.
Förr körde jag mindre tid/distans fast med i snitt högre puls. Nu tränar jag mer, men med lägre puls...
Ändringen stämmer in i tiden med när jag slutade svettas som ett såll...
Quote from Elias Engqvist on 26 January 2011, 23:11Det är samma här. Kan bli lite diskussion då jag och frun ska ut på promenad - hon går oftast rätt fort och har alltid svårt att förstå att jag inte vill gå fort: "Du som tränar så mycket..." - men går jag fort måste jag duscha efteråt!
Det är samma här. Kan bli lite diskussion då jag och frun ska ut på promenad - hon går oftast rätt fort och har alltid svårt att förstå att jag inte vill gå fort: "Du som tränar så mycket..." - men går jag fort måste jag duscha efteråt!
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 23:13Kan nog ligga något bakom den där teorin om genetik. Har något minne av att ha diskuterat detta med min mor och att hon höll med om att hon även kände av samma problem.
Jag ska nog bli genforskare! Hitta den dumma genen och zappa den till jupiter! Vem vi
Kan nog ligga något bakom den där teorin om genetik. Har något minne av att ha diskuterat detta med min mor och att hon höll med om att hon även kände av samma problem.
Jag ska nog bli genforskare! Hitta den dumma genen och zappa den till jupiter! Vem vi
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 00:21Har fått det här förklarat för mig, men kan det inte tillräckligt väl för att vidarebefodra det. I korthet handlar det om att då man börjar träna (inte enstaka pass utan sett över längre tid) "väcker" man kroppens värmeregleringssystem, vilket innebär att
Har fått det här förklarat för mig, men kan det inte tillräckligt väl för att vidarebefodra det. I korthet handlar det om att då man börjar träna (inte enstaka pass utan sett över längre tid) "väcker" man kroppens värmeregleringssystem, vilket innebär att