Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOm att svettas
You need to log in to create posts and topics.

Håller för en gångs 😉 skull med Mikael.
Kyla till värme är jobbigare,
Värme till kyla ej.

Svettas lätt, vilket ansågs som en fördel.
Lättare att ställa om sig till olika klimat sas det.

Det mesta är varken bara bra eller bara dåligt.

Jackie: Jag känner igen mig även vad gäller andhämtningen. Jag får också väldig andhämtning/hjärtklappning om jag plötsligt tex går uppför en trappa. Jag skyller det på att jag har tränat så mycket att jag fått en väldigt låg vilopuls och vid ökad ansträn

När jag började träna regelbundet (januari 09) upplevde jag det du beskriver: kroppen blev plötsligt mycket mer lättstartad och "drog igång" vid minsta lilla.

Nu upplever jag att jag har bättre "koll" på hur mycket jag kan anstränga mig. Jag kan gå snabb

Jackie (nej jag kommer inte säga Jackie IRL 😉 ): Japp du har pratat med din mor (=mig) om det och ja jag känner igen det du säger. Nu för tiden tycker jag dock det är lite bättre igen så det kanske avtar med tiden?

Ja, mer aktiv, lättare att svettas tror jag är en ganska generell grej. Jag har nog alltid varit en sådan som har svettats ganska friskt. Ibland till den grad att jag undrat om det är något vaj på regleringen. När man väl är genomblöt är det ju inte speci

Problemet med "lager-kläder" teorin är att jag inte har några lager! Jag har oftast bara t-shirt, väldigt sällan långärmat och min jacka är inte speciellt varm! Men jag svettas ändå! Det verkar liksom inte finnas något stopp för vad jag borde ha på mig el

Känner som sagt igen mig, och det handlar inte om fel kläder.

Jag transportcyklar ofta (inte nu, men när det är barmark) och precis som du skriver så brukar jag ha med mig extra ombyte och deo. När jag cyklade till jobbet brukade jag ha funktionströja n

Jackie,

Jag tror inte detta är lättfixat men att kroppen borde ställa om sig till att vara vältränad med tiden låter ju vettigt.

En tanke som jag inte vet om den fungerar. Tränar du alltid intensivt? Då är det ju mer logiskt att kroppen drar igång snabb

Jag vet inte riktigt vad som räknas som intensivt. Jag tränar karate ca. 3 gånger i veckan, de är väl ganska intensiva pass. Jag gör för tillfället ingen annan träning då jag inte kan springa just nu - jag varken gillar eller vill springa ute i snön, har

Rask promenad!