Quote from Guest on 21 August 2010, 16:49Efter en natts stilla liggande i sängen, så har jag jätte ont i trampdynorna när jag ställer mig upp på morgonen. Detta går sen över efter en stunds haltande runt.....
Känner att detta problem blir värre om jag har varit ute på en löpar runda dagen innan.
Efter en natts stilla liggande i sängen, så har jag jätte ont i trampdynorna när jag ställer mig upp på morgonen. Detta går sen över efter en stunds haltande runt.....
Känner att detta problem blir värre om jag har varit ute på en löpar runda dagen innan.
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 16:59Inte ont just i tramdynorna men väl under hålfoten och hälen.
För mig har det blivit mycket bättre med stretchning av vadmuskulaturen, både korta och långa samt att krama handduk med tårna.
Vet inte om det hjälper dig men det kanske är värt att prova.
Inte ont just i tramdynorna men väl under hålfoten och hälen.
För mig har det blivit mycket bättre med stretchning av vadmuskulaturen, både korta och långa samt att krama handduk med tårna.
Vet inte om det hjälper dig men det kanske är värt att prova.
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 17:24Det kan vara plantar fasciit och då kan du behöva specialsulor! http://www.anatomic.nu/index.asp?article=plantar_fasciit
Det kan vara plantar fasciit och då kan du behöva specialsulor! http://www.anatomic.nu/index.asp?article=plantar_fasciit
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 17:27Jag får ont i utsidan på högerfoten. Känns som att det är benet som går till lilltån. Det är inget jag störs av på dagarna så jag har vant mig vid halta lite varje morgon. 🙂
Jag får ont i utsidan på högerfoten. Känns som att det är benet som går till lilltån. Det är inget jag störs av på dagarna så jag har vant mig vid halta lite varje morgon. 🙂
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 21:35Om man har problem kopplade till vaderna är smärta på morgonen relativt vanligt (avslappnad->förkortad muskel under natten). Det finns (eller fanns tidigare) en strumpa med en rem från tårna till skenbennet som gör att vadmuskeln spänns, en sorts försikti
Om man har problem kopplade till vaderna är smärta på morgonen relativt vanligt (avslappnad->förkortad muskel under natten). Det finns (eller fanns tidigare) en strumpa med en rem från tårna till skenbennet som gör att vadmuskeln spänns, en sorts försikti
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 22:19Får testa att stretcha min vader lite mer, ska man göra det mer innan sänggående eller efter löpningen??
Tack för alla bra svar, men att tillverka en passiv vadstretchare skulle nog få min fru att få mig att sova i gästrummet ännu oftare 😉
Får testa att stretcha min vader lite mer, ska man göra det mer innan sänggående eller efter löpningen??
Tack för alla bra svar, men att tillverka en passiv vadstretchare skulle nog få min fru att få mig att sova i gästrummet ännu oftare 😉
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 22:20Testa tåhävning vid tandborstningen så kanske du slipper gästrummet 🙂
Testa tåhävning vid tandborstningen så kanske du slipper gästrummet 🙂
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 23:39Jag har precis samma symptom, som flera av er beskriver, och har haft i några månader nu. Lite olika mycket beroende på vilka aktiviteter jag företagit mig.
Stelheten på morgnarna varar kanske 20-30 min. Så efter morgontoalettet och att jag stapplat ner
Jag har precis samma symptom, som flera av er beskriver, och har haft i några månader nu. Lite olika mycket beroende på vilka aktiviteter jag företagit mig.
Stelheten på morgnarna varar kanske 20-30 min. Så efter morgontoalettet och att jag stapplat ner
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 00:02Håller med om att det låter som plantar fasciit eller hälsporre. Håller däremot inte med om att inläggssulor är lösningen är lösningen. Har haft problem med det själv och kommit tillrätta med problemen genom att stretcha soleusmuskeln ordentligt efter min
Håller med om att det låter som plantar fasciit eller hälsporre. Håller däremot inte med om att inläggssulor är lösningen är lösningen. Har haft problem med det själv och kommit tillrätta med problemen genom att stretcha soleusmuskeln ordentligt efter min
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 07:04Håller med Olle om inläggsulor. Har själv haft det i många år, just för problem med hålföterna. Sedan jag började gå med MBT skor och således har tränat upp muskullaturen i och runt foten så använder jag dem inte mer.
Jag beställde hem nedan bok och har
Håller med Olle om inläggsulor. Har själv haft det i många år, just för problem med hålföterna. Sedan jag började gå med MBT skor och således har tränat upp muskullaturen i och runt foten så använder jag dem inte mer.
Jag beställde hem nedan bok och har