Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i fötterna på morgonen!?
You need to log in to create posts and topics.

Det är bra Sylvia. Lyssna på mig, en riktig träningsguru. (H)

Jag brukar få lite ont i främre delen av hålfoten. Troligtvis på grund av att jag belastar en muskel där när jag springer. Jag har märkt att det blir mycket bättre av att stretcha ut den.
Enklast genom att sätta sig på huk på främre delen av foten och vi

Jag hade exakt detta symptom tidigare i år, visste inte vad det berodde på och kollade aldrig upp det heller. Nu stöter jag inte på de besvären längre, kanske beror på att jag gjorde mig av med ett av mina gamla par skor 😛

Sylvia, jag vill bara flika in att termen framfotslöpning borde verkligen förbjudas.

Det som slarvigt kallas för framfotslöpning handlar egentligen om att springa avslappnat och landa nära kroppen med lätt böjt knä. Fördelarna med det är oberoende av ha

Klas, det är sant. Jag förstår hur Du tänker.

Jag är (nästan) säker på att det är en överbelastning, eftersom jag tränade på som vanligt utan att fundera över att jag faktiskt hade sprungit drygt 2 mil två dagar innan. Visst, betydligt långsammare än jag

Sedan någon vecka tillbaka har jag rätt så ont under fötterna. Föra veckan var (för mig) hårdare än vanligt, så att orsaken är överansträngning är en låg-oddsare. Det gör ont under bägge fötterna, från framkant häl till trampdynan fram. Och det gör ont he

Jag gick tillbaka i min kalender från 2010 och såg att jag, direkt i samband med första känningen efter SHM, började göra fotgympa, tåhäv i trapp och kruskavling av hålfoten.

Besvären försvann på en vecka och har inte återkommit. 🙂

Vilade du något under tiden, eller sprang du som vanligt?

Ingen vila. Jag både sprang och gympade som vanligt. Längsta passet låg visst på 15.5 km och jag sprang även backar under tiden. 😀

Jag trodde inte på vila i mitt fall, utan trodde mer på att öka blodtillströmningen till skadan. Och det funkade.

Jag hörde bara "inte vila". 😀