Quote from Catharina Brattlin on 17 September 2010, 13:24Amenvafan, nu ska Ni inte komma här med Era käcka "jaja, det är åldern, like it or not!!" 😉
Funderar allvarligt på om det kan vara en överbelastning, då jag aldrig har sprungit dryga 21 km med mitt nya framfotasteg (max 17 km) och att all gympa bedrivs
Amenvafan, nu ska Ni inte komma här med Era käcka "jaja, det är åldern, like it or not!!" 😉
Funderar allvarligt på om det kan vara en överbelastning, då jag aldrig har sprungit dryga 21 km med mitt nya framfotasteg (max 17 km) och att all gympa bedrivs
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 13:27Allt är relativt även så ålder.
För min del så är jag i en uppåtgående trend och planerar nå min peak vid ca 70. Sen drabbas jag kanske, obs bara kanske, av åldersrelaterade krämpor. 😉
Allt är relativt även så ålder.
För min del så är jag i en uppåtgående trend och planerar nå min peak vid ca 70. Sen drabbas jag kanske, obs bara kanske, av åldersrelaterade krämpor. 😉
Quote from Catharina Brattlin on 17 September 2010, 13:32Fel svar, Krister.
Du ska säga att det ÄR en överbelastning och att den kommer att gå över om jag ids vila några dagar. Tycker jag rehabade höger fot så det räckte och blev över.
😉
Fel svar, Krister.
Du ska säga att det ÄR en överbelastning och att den kommer att gå över om jag ids vila några dagar. Tycker jag rehabade höger fot så det räckte och blev över.
😉
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 13:36En annan approach är att sänka sin progressionstakt ännu mer och ödmjukt konstatera att det tar ännu flera år att bli så tålig som man ville vara igår... Har själv varit helt jävla sänkt hela veckan efter Sth 1/2M och det stämmer ju inte heller med vad ma
En annan approach är att sänka sin progressionstakt ännu mer och ödmjukt konstatera att det tar ännu flera år att bli så tålig som man ville vara igår... Har själv varit helt jävla sänkt hela veckan efter Sth 1/2M och det stämmer ju inte heller med vad ma
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 13:45får se hur mina fötter mår imorgon bitti - kanske det där med ålder går över ... 🙂
trevlig helg på er!
(H:)
får se hur mina fötter mår imorgon bitti - kanske det där med ålder går över ... 🙂
trevlig helg på er!
(H:)
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 13:48Sylvia. Det är en överbelastning och du bör ta det lugnt några dagar.
Du kan alltså med gott samvete njuta av god mat och lite vin i kväll samt ta en träningspaus i morgon. Det är du värd. 😉 (t+)
Sylvia. Det är en överbelastning och du bör ta det lugnt några dagar.
Du kan alltså med gott samvete njuta av god mat och lite vin i kväll samt ta en träningspaus i morgon. Det är du värd. 😉 (t+)
Quote from Catharina Brattlin on 17 September 2010, 14:12Anders, jag sprang så sakta på halvmaran att jag var helt pigg två dagar senare och kunde träna på som vanligt. Menar Du att min kropp luras?? Att den inte var återhämtad fast det kändes så? Ja, för i så fall blir jag redigt :@
Rätt svar Krister! 😉
Anders, jag sprang så sakta på halvmaran att jag var helt pigg två dagar senare och kunde träna på som vanligt. Menar Du att min kropp luras?? Att den inte var återhämtad fast det kändes så? Ja, för i så fall blir jag redigt :@
Rätt svar Krister! 😉
Quote from Anneli S on 17 September 2010, 14:31Tips: lyssna på intressant program om fötter på P1 Kropp och själ från 2010-04-28. De tar bl a upp ett case med ont i fötterna på morgonen.
http://static.sr.se/laddahem/podradio/SR_p1_kroppochsjal_100428022503.mp3
Där skon klämmer > > Det är lätt att st
Tips: lyssna på intressant program om fötter på P1 Kropp och själ från 2010-04-28. De tar bl a upp ett case med ont i fötterna på morgonen.
[audio src="https://static.sr.se/laddahem/podradio/SR_p1_kroppochsjal_100428022503.mp3" /]
Där skon klämmer > > Det är lätt att st
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 15:29@S: Din fot kanske blev :@ just för att du sprang långsammare än vad foten är van vid? (läs: ett annat tempo = ofta ett annat löpsteg)
@S: Din fot kanske blev :@ just för att du sprang långsammare än vad foten är van vid? (läs: ett annat tempo = ofta ett annat löpsteg)
Quote from Catharina Brattlin on 17 September 2010, 15:37Anders, antagligen. Fast långpassen brukar jag köra i ~6:30-tempo, och än har det inte varit några bekymmer?
Visst har Du en poäng i det Du säger; framfotslöpning är för snabbare löpning har jag märkt. Men jag skulle ju inte...
Men, som Krister så klokt
Anders, antagligen. Fast långpassen brukar jag köra i ~6:30-tempo, och än har det inte varit några bekymmer?
Visst har Du en poäng i det Du säger; framfotslöpning är för snabbare löpning har jag märkt. Men jag skulle ju inte...
Men, som Krister så klokt