Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i gluteus maximus
You need to log in to create posts and topics.

Och att knäböj gjorde att det blev bra, tyder också på att det kan vara piriformis. Det blir ju en rätt bra stretch av den muskeln om knäböjen är djup nog.

En sjukgymnast jag gick hos, när jag hade problem att sitta och framförallt när jag körde bil (smä

Orsak och verkan kontra symtom och underhåll. Upp till var och en att välja.

Tror du att du fick ont av att du inte stretchade eller för att du gjorde något felaktigt i löpningen?

Jag vet faktist inte hur det ligger till riktigt. Men jag tror faktist att jag borde bättre på mitt löpsteg lite, alltså försöka få tårna att peka framåt istället. Har provat det när jag går och det känns bättre.

Det känns som om någonting skulle vara öv

Jag har samma symptom plus lite smärta kring knät. Jag fick en stretch som fungerar väldigt bra men som är en tillfällig lösning. Ligg på golvet brevid en dörrkarm och lägg upp höger ben mot vänster dörrkarm, pressa ner rumpan mot golvet och ha det andra

Svårt att säga säkert. Jag hade ju inte stretchat denna muskel överhuvudtaget innan, så den var kort (alltid på vänster sida). Eventuellt har det något med att springa på vägens vänstra sida (pga lutningen), men jag är inte säker. Stretchingen gav i varje

Anna-Karin - Mitt inlägg blev lite missriktat. Jag tycker absolut att du skall följa orsak och verkan spåret för att få stop på problemet som orsakade att du fick ont. Jag har lärt av Jessica mfl. Man får inte ont i kroppen om det inte är obalans på något

Aaaah, måste prova det Daniel. Jag har också smärta kring knäet. Ojämn muskelstyrka. Är det i benen du talar om då eller jämfört över hela kroppen? Så jag vet vad jag ska börja gå igenom.. 🙂 Men omjämn styrka i benen har jag antgligen. Väldigt kraftig f

Np, Andreas. Jag gör ändå det som känns bäst för min kropp i slutänden.

Men det är väl nog en kombination av båda jag kommer göra. Stretcha och försöka rätta till min kropp. Lyckas jag inte själv så får jag gå till nån som kan hjälpa mig.

Jag har gått

Det är kring benet och bålen. Jag har mest excentriska övningar. Snabbt upp och låååååååångsamt tillbaka.

Rumplyft, vadhävningar, benspark (för den lilla muskelknölen till vänster om knät på högerbenet) och bålstabilitet såklart. Stretch av mer eller min

Erik - Det du pratar om är klassiskt löparknä. Det har att göra med vägens lutnig. Vi är inte skapta för att springa med konstant vänsterlut och du håller nu på med streching för att anpassa dig för vägbanans lutning.

Löpsteget kan säkerligen vara perfek