Quote from Funbeat user on 8 February 2008, 13:21Andreas, vad pratar du om? Säger du att du tror att löparknä beror på vägbanans lutning?
Andreas, vad pratar du om? Säger du att du tror att löparknä beror på vägbanans lutning?
Quote from Johan T on 8 February 2008, 13:26Det kan väl vara som Andreas skriver? Vi löpning på vänster sida av en väg som lutar springer man med en konstant översträckning av ITB-bandet på vänter ben.
Det kan väl vara som Andreas skriver? Vi löpning på vänster sida av en väg som lutar springer man med en konstant översträckning av ITB-bandet på vänter ben.
Quote from Funbeat user on 8 February 2008, 13:26Nej jag tror inte, då skulle jag skrivit det.
Nej jag tror inte, då skulle jag skrivit det.
Quote from Catharina Brattlin on 8 February 2008, 13:27Pontus, det har jag också fått till svar vid förfrågan om just begynnande löparknä, av min massör ska tilläggas. IBT-senan utsätts för betydligt större sträckning/belastning under löpning när ena sidan av vägen konstant lutar neråt.
Sprang i somras allt
Pontus, det har jag också fått till svar vid förfrågan om just begynnande löparknä, av min massör ska tilläggas. IBT-senan utsätts för betydligt större sträckning/belastning under löpning när ena sidan av vägen konstant lutar neråt.
Sprang i somras allt
Quote from Funbeat user on 8 February 2008, 13:41Då skulle bara de som springer på landsväg drabbas av löparknä. Så är det bevisligen inte.
Löpare kan få alla möjliga slags knäproblem, och om man springer ensidigt på lutande underlag kan det säkert ge någon form av snedbelastningsskada. Att det klassis
Då skulle bara de som springer på landsväg drabbas av löparknä. Så är det bevisligen inte.
Löpare kan få alla möjliga slags knäproblem, och om man springer ensidigt på lutande underlag kan det säkert ge någon form av snedbelastningsskada. Att det klassis
Quote from Funbeat user on 8 February 2008, 13:43...det finns väl flera olika orsaker till löparknä...
...det finns väl flera olika orsaker till löparknä...
Quote from Funbeat user on 8 February 2008, 14:14Alla vägar lutar nedåt från mitten så att vatten rinner från mitten och ut till dikena.
Alla vägar lutar nedåt från mitten så att vatten rinner från mitten och ut till dikena.
Quote from Urban Nilsson on 8 February 2008, 14:16Ungefär som när Moses delade havet.
Ungefär som när Moses delade havet.
Quote from Funbeat user on 8 February 2008, 14:22Bevisligen drabbas inte alla av löparknä. Landsvägar är ju även bevisligen inte lika lutande som andra vägar, även om de lutar om det finns lite vett bakom de som konstruerar dem.
Jag skall inte referera till någon vetenskaplig rapport men om du sprungit
Bevisligen drabbas inte alla av löparknä. Landsvägar är ju även bevisligen inte lika lutande som andra vägar, även om de lutar om det finns lite vett bakom de som konstruerar dem.
Jag skall inte referera till någon vetenskaplig rapport men om du sprungit
Quote from Funbeat user on 8 February 2008, 14:26Andreas: Du får inte löparknä av att cykla. det får du av att löpa!
Möjligtvis har du kört CycleX som har lite löpning med cykel som ingrediens.
Andreas: Du får inte löparknä av att cykla. det får du av att löpa!
Möjligtvis har du kört CycleX som har lite löpning med cykel som ingrediens.